اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از حواشی دیدار قاریان قرآن با رهبر انقلاب

قاری مصری در آغوش رهبر معظم انقلاب

تلاوت شیخ «احمد عامر» و برخاستن رهبر انقلاب به احترام وی و در آغوش کشیدن او از جالب‌ترین حواشی دیدار امروز قاریان و حافظان جهان اسلام با ولی امر مسلمانان جهان بود.

قاری مصری در آغوش رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری فارس- مهدی احمدی: سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 10 لغایت 17 خرداد‌ماه 1392 در سالن اجلاس سران برگزار شد و نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات به مقام نخست رشته‌های حفظ و تلاوت این مسابقات دست یافتند.

بنا بر این گزارش به رسم هر سال شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان این مسابقات پس از پایان مسابقات با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند که امسال هم این دیدار در روز شنبه 18 خرداد‌ماه برگزار شد. دیدار قرآنیان با رهبر مانند هرسال با استقبال پر شور قرآنیان کشور برگزار شد و آنها به شوق دیدار ولی‌امرشان از ساعت‌ها قبل در حسینیه «امام‌خمینی(ره)» حاضر بودند.

شرکت‌کنندگان هنگام از ورود به حسینیه «امام‌خمینی(ره)» با شربت و شیرینی پذیرایی شدند.

فضای حسینیه سه قسمت است که در بخش جلو قاریان و برخی مسئولان ارشد، بخش دوم سایر مسئولان و کارکنان سازمان اوقاف و بخش سوم عموم قرآنیان حضور داشتند.

با وجود حضور کارکنان سازمان اوقاف رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان، افراد را به محل اسقرارشان هدایت می‌کرد و کارکنان در جای خود نشسته بودند.

پیش از آمدن مقام معظم رهبری حاضران با سردادن شعار‌هایی چون «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «دست خدا بر سر ما خامنه‌ای رهبر ما»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است»، «ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم» و در ادامه حاضران با شعار «ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم» در انتظار ورود رهبر بودند.

ساعت 10:35 دقیقه برنامه با ورود رهبر به حسینیه و تلاوت «وحید وکیلی» نفر اول مسابقات بین‌المللی در رشته قرائت آغاز شد.

«وحید وکیلی» در محضر رهبر معظم انقلاب

در ادامه «هاشم سلطانی‌نژاد» آیات 38 به بعد سوره مبارکه «حج» را تلاوت کرد.

«هاشم سلطانی‌نژاد» در محضر رهبری

اجرای ابتهال توسط «رضوان درویش» داور سوری از دیگر برنامه‌ها بود که طی آن به مدح «پیامبر(ص)» و حضرت «زهرا(س)» پرداخت.

در ادامه برنامه، «شیخ احمد عامر» قاری سرشناس مصری تلاوت کرد و با صدای زیبای خود در سن 86 سالگی حاضران در جلسه را مات و مبهوت تلاوت خود کرد تا جایی که بسیاری با شنیدن صدای استاد عامر اشک ریختند.

«شیخ احمد عامر»

استقبال رهبر از «شیخ احمد عامر» از حاشیه‌های جالب این مراسم بود به این صورت که پس از پایان تلاوت، مقام معظم رهبری به احترام شیخ از جای خود برخاست و او را در آغوش گرفت و بسیاری از حاضران هم با معظم‌له از جای خود برخاستند.

«شیخ احمد عامر» در آغوش رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام «علی محمدی» نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی گزارشی از برگزاری مسابقات ارائه کرد.

وی در بخشی از سخنان خود به طراحی سند چشم‌انداز و آسیب‌شناسی مسابقات قرآن به همراه گسترش مسابقات قرآن در محلات و روستا‌ها خبر داد.

«انور شحات‌انور» یکی از حاضران در جلسه بود که تلاوت نکرد.

از دیگر حواشی این مراسم حضور برخی چهره‌ها در آن بود که در طول برگزاری مسابقات به سالن اجلاس نیامده بودند، اما در دیدار با رهبری حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس سخنرانی مقام معظم رهبری پایان بخش این برنامه بود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول