اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

علی باقری در نشست خبری مطرح کرد

مراسم حامیان جلیلی در روز ولادت امام حسین(ع)/ ادعای افراد در پیشگیری از وقوع جنگ واقعیت ندارد

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با اشاره به اظهارات روحانی در مناظرات گفت: این که گفته می‌شود با اقدامات خود جلوی جنگ را گرفتیم، واقعیت ندارد، آنها همه چیز را می‌دانند. این حرف‌ها مانند این است که بگوییم برای جلوگیری از جنگ با عراق سه استان کشور را به صدام دادیم.

مراسم حامیان جلیلی در روز ولادت امام حسین(ع)/ ادعای افراد در پیشگیری از وقوع جنگ واقعیت ندارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در نشستی که صبح امروز در شرکت تعاونی مطبوعات کشور برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر برگزاری همایش مردمی حامیان جلیلی در روز ولادت امام حسین (ع) اظهار داشت: قرار است این برنامه باشد و ستاد در حال پیگیری مجوز این مراسم از فرمانداری تهران است.

وی تصریح کرد: اگر مراسم برگزار شود سخنران آن آقای جلیلی خواهد بود و احتمالا نیز در یکی از مناطق مرکزی تهران این همایش برگزار شود.

وی در خصوص مناظره روز گذشته و آخرین نظرسنجی‌ها درباره آراء سعید جلیلی اظهار داشت: از نظرسنجی‌ها خبر خاص و جدیدی در دست نیست اما مناظره نامزدهای انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که قدرت انتخاب کنندگان و مردم را بالا می‌برد.

باقری اقدام صدا و سیما برای در اختیار گذاشتن بخش‌های مختلف برای نامزدها را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این کار با دخالت و نفوذ کسانی که با تمسک به پول می‌خواهند فضای تبلیغاتی را به نفع خود رقم بزنند، می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با بیان اینکه این کار صدا و سیما باعث شد جریان‌ها نتوانند بر اساس ذهنیت خود تصویری از نامزدها ارائه دهند، افزود: مناظره‌ها باعث شد که مردم به طور مستقیم دیدگاه‌های نامزدهای ریاست جمهوری را بشنوند.

وی در خصوص اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه ما با اقدامات خود جلوی جنگ را گرفتیم، یادآور شد: در چند روز گذشته برخی به خاطر انتخابات شعور مردم را به بازی گرفتند.

باقری با تاکید بر اینکه مطرح شدن این نکته که ما با اقدامات خود جلوی جنگ را گرفتیم واقعیت ندارد، تصریح کرد: این حرف مانند این است که بگوییم ما برای جلوگیری از جنگ با عراق سه استان کشور را به صدام دادیم از این رو حقوق هسته‌ای ما در آن دوره حفظ نشد و آنها همه چیز را دادند و حالا می‌گویند تغییر کرده‌ایم لذا باید پاسخ ملت را بدهند.

باقری با تاکید بر اینکه در انتخابات ایران مردم تصمیم‌گیر اصلی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و جایگاه جمهوری اسلامی انتخابات کشورمان دارای آثار بین‌المللی و منطقه‌ای است و قاعدتا اتفاقات بیرونی نیز در رای مردم تاثیر ندارد و آنها بر اساس منافع خود تصمیم می‌گیرند.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاثیر ملاقات رئیس‌جمهور چین و سفر وی به آمریکا بر روی پرونده هسته‌ای ایران چیست، تصریح کرد: ملت ایران نشان داده است که حاضر نمی‌شود بر سر حقوق خود مذاکره کند اما ما گفت‌وگوها با 1+5 را برای تثبیت حقوق ملت ایران ادامه داده  و از ظرفیت چین نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه اقتصادی جلیلی که مورد سوال یکی از خبرنگاران قرار گرفت، گفت: برنامه اقتصادی آقای جلیلی بر روی سایت حیات طیبه قرار داده شده است.

باقری گفت: قرار است روز دوشنبه نیز در جلسه‌ای با حضور گروه اقتصادی‌ آقای جلیلی در دانشگاه خواجه‌نصیر ابعاد برنامه وی تشریح شود.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات اخیر حسن روحانی در خصوص پرونده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: در چند روز گذشته برخی جریانات به خاطر انتخابات، شعور مردم را به بازی گرفته‌اند.

وی بر همین اساس ادامه داد: آقای روحانی دیروز نیز تصریح کرد که با پذیرش بیانیه سعدآباد، بروکسل و پاریس کشور را از خطر جنگ نجات داده است اما سوالات زیادی در این زمینه از جمله اینکه آیا تهدید به جنگ واقعیت داشته یا خیر و اگر تهدید بوده آیا روش وی بهترین شیوه محسوب می‌شده یا خیر، مطرح است.

باقری با بیان اینکه تهدید برای جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب وجود داشته است و محدودیت‌های مختلف نکته جدیدی نیست افزود: اینکه می گویند ما با اقدامات خود جلوی جنگ را گرفتیم واقعیت ندارد چرا که آنها هیچ تعهدی ندادند که جنگی انجام نشود.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی تاکید کرد: آنها ظرفیت و قابلیت جنگ را نداشتند و اگر هم تهدید می‌کردند ناشی از روحیه سازش بود که آنها را جری می‌کرد در حالی که اگر مقتدرانه برخورد می‌کردیم چنین جراتی پیدا نمی‌کردند.

«در سال 87 با معاون سولانا در وین بنده مذاکره داشتم و آنجا به وی گفتم که چرا شما در سال 84 چنین بسته پیشنهادی را به ایران دادید که ایران باید تعهد الزام‌آور بدهد که چرخه سوخت هسته‌ای خود را برچیند و در مقابل تعهد آنها این بود که برای دانشمندان هسته‌ای‌مان که بیکار می‌شوند کار پیدا کنند و خود آقای روحانی نیز در کتابش می گوید بنده به البرادعی نامه نوشتم و گفتم این کار مثل کاپیتولاسیون و توهین به ملت ایران است؛ لذا چرا ما باید طوری برخورد کنیم که آنها به ملت ایران توهین کنند؟»

 

وی با بیان اینکه معاون سولانا به بنده گفت که ما در آن مقطع هر چه می‌گفتیم شما می‌پذیرفتید، افزود: ما نه تنها در بحث هسته‌ای چیزی به دست نیاوردیم بلکه آنها محدودیت‌های کوچک و غیرقانونی را نیز برنداشتند و این ادعای افراد مثل این است که بگویند برای جلوگیری از جنگ با صدام ما 3 استان کشور را به عراق دادیم از این رو حقوق هسته‌ای ما در آن دوره حفظ‌ نشد و آنها باید به ملت ایران پاسخگو باشند.

 

باقری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر استراتژی سعید جلیلی برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی، تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند منکر تاثیرگذاری زنان در روند و تثبیت انقلاب اسلامی شود و آقای جلیلی نیز در مناظره بر نقش مادر تاکید داشت که این نقش نباید به عنوان شغل دوم دیده شود چرا که در نظام اسلامی مادر جایگاه ویژه دارد و نباید تحت تاثیر حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی قرار گیرد.

 

رئیس ستاد انتخابات جلیلی با بیان اینکه آقای جلیلی هیچ گاه شعار نداده و برنامه‌هایش همواره مستدل و منطقی بوده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جلیلی از ردصلاحیت هاشمی خوشحال شده است یا خیر، گفت: همه باید از اجرای دقیق قانون خوشحال باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برخی می‌خواهند با هوچی‌گری به اهداف سیاسی خود برسند به طرح سوالاتی از حسن روحانی پرداخت و تصریح کرد: آقای روحانی پاسخ دهد که آیا قائل است که ایران باید از حقوق هسته‌ای خود در چارچوب NPT برخوردار باشد و اگر پاسخش مثبت است چرا همه فعالیت‌های هسته‌ای کشور را تعطیل کرد و می‌خواست دوباره چه زمانی شروع کند؛ آیا می‌خواست این کار را پس از توافق به سه کشور اروپایی انجام دهد؟ شما که به آنها تعهد دادید سوخت هسته‌ای را جمع کنید لذا اگر می‌خواست خارج از توافق با آنها فعالیت‌ها را از سر گیرد طرح شما چه بود؟ اگر بازگشایی داوطلبانه و چیزی که بعدها صورت گرفت بود،اینکه باز قطعنامه به دنبال داشت.

 

باقری با بیان اینکه هر کس که می‌خواهد در عرصه سیاسی نقش‌آفرین باشد باید توانمندی خود را نشان دهد، خاطرنشان کرد: اگر معتقدید که تعلیق توانسته کشور را از جنگ نجات دهد بگویید خودمان این کار را انجام دادیم نه اینکه آن را به فرد دیگری منتسب کنید.

معاون بین‌الملل دبیر شورای امنیت ملی با بیان اینکه آقای روحانی اسناد طبقه‌بندی‌دار کشور را در کتاب خود منتشر کرد و باید پاسخ دهد که این اسناد را از کجا به دست آورده است گفت: شما از کدام مرجع قانونی اجازه انتشار این اسناد را گرفتید؟

وی با اشاره به بخش‌هایی از فیلم روحانی که به صحبت‌های مقام معظم رهبری اختصاص داشت، ادامه داد: اگر می‌خواهید صحبت‌های رهبری را پخش کنید نباید گزینشی عمل کرد و باید همه صحبت‌های معظم‌له را نشان داد؛ رهبری قاعدتا ازکسی که چند سال کار کرده تشکر می‌کند اما این به آن معنا نبوده که همه کارهایشان درست بوده است.

باقری یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند «من همان وقت گفتم اگر بخواهند روند عقب‌نشینی را ادامه دهند خودم وارد میدان می‌شوم... و اولین قدم در دولتی که عقب‌نشینی در آن انجام گرفته باید صورت گیرد» لذا این فرمایش مقام معظم رهبری نشان می‌دهد عملکرد آقای روحانی مطلوب نبوده است.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی در خصوص رویکرد هسته‌ای جلیلی در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: ما به دنبال تثبیت حقوق خود در چارچوب NPT هستیم و گفت‌وگوها با 1+5 را نیز ادامه می دهیم.

وی راه حل رفع مشکل سوریه را گفت‌وگو و نه برخورد نظامی دانست و افزود: آنها به این نکته رسیدند اما دیر متوجه این موضوع شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده‌ ای به دنبال دوقطبی شدن فضا به سمت روحانی و جلیلی هستند، گفت: باید از خود کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند بپرسید چرا که این مسائل موضوعیت ندارد و در انتخابات ایران مردم نقش‌آفرین اصلی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول