اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال دمشق از آمادگی مسکو برای استقرار صلح‌بانان روسیه در جولان

دمشق از تصمیم اتریش برای خارج کردن صلح‌بانانش از بلندی‌های جولان اشغالی انتقاد کرد و از اعلام آمادگی مسکو برای استقرار نیروهایش در این منطقه استقبال کرد.

استقبال دمشق از آمادگی مسکو برای استقرار صلح‌بانان روسیه در جولان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الحیات»، یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه نسبت به تصمیم اتریش برای خارج کردن نیروهایش از بلندی‌های جولان اشغالی ابراز تأسف کرد و همچنین از اعلام آمادگی مسکو برای استقرار نیروهایش در این منطقه استقبال کرد.

این منبع افزود: سوریه از تصمیم مسکو استقبال می‌کند و تأکید می‌کند که آماده است تا کاملا با نیروهای روسی همکاری داشته باشد.

پیشتر اتریش اعلام کرد که 300 صلحبان خود را به دلایل امنیتی از منطقه جولان اشغالی خارج کرده است.

«ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت جولان در شرایط فعلی از سازمان ملل و کشورهای منطقه خواست با استقرار صلحبانان روسی در منطقه جولان اشغالی که حد فاصل مرزی اسرائیل و سوریه است موافقت کنند.

در پی بحران سوریه و حضور تروریست‌ها در مناطق نزدیک به بلندی‌های جولان بارها تروریست‌ها صلحبانان سازمان ملل را ربوده‌اند.

پیشتر 15 عضو شورای امنیت در بیانیه‌ای که با اجماع صادر شد، از همه طرف‌ها خواستند تا به طور کامل با نیروهای سازمان ملل همکاری کرده و به آنها اجازه دهند تا آزادی کامل داشته باشند و امنیت پرسنل خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول