اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیوار حائل صهیونیستی در بحرین

مقامات امنیتی آل خلیفه برای جدا کردن و در تنگنا قرار دادن ساکنان مناطقی که دارای ماهیت اعتراضی هستند، به تقلید از صهیونیست‌ها نرده‌ها و موانعی در ابعاد وسیع ایجاد کرده‌اند.

دیوار حائل صهیونیستی در بحرین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، این اقدام مشابه دیوار حائل رژیم اشغالگر قدس میان شهرک های صهیونیست نشین و فلسطینی ها ست که طی دهها سال در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی ایجاد شده است.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین تاکید کرد که سیاست رژیم از سال 2012، مجازات دسته جمعی و کنترل اعتراض های سه ساله به هر قیمتی است و انواع راهکارها از حمله به منازل مردم، دستگیری و قتل و شکنجه افراد تا تلاش برای ایجاد تفرقه و راه انداختن جنگ فرقه ای و مذهبی در دستور کار حاکمان منامه قرار گرفته است.

طرفهای امنیتی در طول دوران وضعیت فوق العاده در سال 2011 بدون هیچ دلیلی با ایجاد موانع بتنی مناطق سنی نشین را از مناطق شیعه نشین جدا کردند و این مساله دو سال به طول انجامید و همچنان تا به امروز ادامه دارد.

این موانع فقط در ورودیهای مشترک میان مناطق سنی نشین و شیعه نشین مانند البدیع، الدراز، الرفاع و عالی ایجاد شده اند که بعد طائفی این موانع را آشکار می کند؛ علی رغم آنکه هیچ منطقه سنی نشینی مناطق شیعیان را هدف قرار نداده است و بالعکس. این امر بخشی از نقشه رژیم است که براساس آن از سال 2011  تلاش کرد رسانه های گروهی را از واقعیت های مبارزات مردم بحرین منحرف کند.

موانع بتنی و سیم خاردارها همچنین شهروندان را از نزدیک شدن  به اطراف میدان اللولوه منع می کند. این میدان محل تحصن تاریخی پس از 14 فوریه سال 2011 است و رژیم با بهانه و ادعای ایجاد شدن اختلال در حرکت و کسب و کار مردم آن را تخریب کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول