اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تجمع اعتراضی شهروندان سودانی به گرانی کالاهای اساسی در این کشور

ده‌ها تن از شهروندان سودانی دیروز با تجمع در پایتخت این کشور به بالا رفتن بهای کالاهای اساسی اعتراض کردند.

تجمع اعتراضی شهروندان سودانی به گرانی کالاهای اساسی در این کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حدود 150 نفر از شهروندان سودانی دیروز با تجمع در نزدیکی مسجدی در حومه ام درمان در خارطوم به بالا رفتن قیمت کالاهای ضروری در این کشور اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان در اثنای تجمع خود اقدام به پرتاب سنگ به سوی ماموران پلیس مستقر در محل کردند که با واکنش پلیس روبه رو شدند که به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کرد.

از جمله معترضان اهالی منطقه شمال خارطوم بودند که به دلیل ساخته شدن سدی در این منطقه خانه های خود را از دست داده و خواستار دریافت خسارت شدند.

سودان از جمله کشورهایی است که به دلیل مخالفت با دخالت‌های خارجی در این کشور از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی تحریم اقتصادی و سیاسی شده است.

از سوی دیگر قطع یک ساله صادرات نفت سودان جنوبی از طریق زیربناهای خاک سودان به دلیل تیرگی روابط دو کشور ضربه ای به اقتصاد سودان وارد ساخته بود.

این در حالی است که با بهبود روابط دو سودان از یک ماه پیش صادرات نفت سودان جنوبی از سر گرفته شده و دو کشور امید به بهبود اوضاع اقتصادی خود دارند.

شهر خارطوم سال گذشته نیز در اعتراض به اجرای طرح ریاضت اقتصادی شاهد اعتراضات پراکنده ای بود که با وعده های دولت فروکش کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول