اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

طوماری با ۲۰ هزار امضا/ درخواست مردم افغانستان از نخست‌وزیر جدید پاکستان

شماری از فرهنگیان، فعالان جامعه مدنی، خبرنگاران، بزرگان و شهروندان ولایت کنر در نامه‌ای سرگشاده به «نواز شریف» نخست‌وزیر جدید پاکستان، از وی خواستند به مشکلات موجود میان افغانستان و پاکستان پایان دهد.

طوماری با ۲۰ هزار امضا/ درخواست مردم افغانستان از نخست‌وزیر جدید پاکستان

به گزارش فارس، به نقل از شبکه تلویزیونی لمر، در این نامه، با اشاره به حوادث تلخ و ناگوار درگیری‌های مرزی شهروندان افغان از نخست وزیر پاکستان خواستند، نسبت به حل قطعی درگیری میان افغانستان و پاکستان تلاش کند.

محتوای این نامه را بیش از 20 هزار تن از شهروندان کنر با امضای شان تایید کردند و به شکل صریح خواستار پایان مداخله پاکستان در امور افغانستان و پایان حملات موشکی این کشور به استان کنر شدند.

گفته می شود که حدود 30 تن از نمایندگان استان کنر روز پنجشنبه این نامه را به سفارت پاکستان در کابل تحویل دادند.

در همین حال نیز حامد کرزی عصر روز پنجشنبه در یک تماس تلفنی با نواز شریف نخست وزیر جدید پاکستان، انتخاب وی را در این پست تبریک گفت.

رئیس جمهور افغانستان ضمن آرزوی موفقیت برای نواز شریف اظهار داشت که امیدوار است تحت رهبری مدبرانه وی، پاکستان در همکاری با افغانستان علیه تروریسم مبارزه کرده تا صلح در هر 2 کشور بازگردد.

کرزی با بیان این که مردم افغانستان خواهان دوستی با ملت برادر پاکستان است، افزود: ملت های افغانستان و پاکستان هر دو قربانی تروریسم بوده و دولت های هر دو کشور باید هر چه زودتر مردم خود را از شر این پدیده، رهایی بخشند.

در مقابل نخست وزیر جدید پاکستان اظهار داشت که مردم پاکستان نیز آرزوی شدید دوستی با افغان ها را داشته و خواهان روابط برادرانه با ملت افغانستان هستند.

حامد کرزی در پایان این تماس تلفنی از نخست وزیر جدید پاکستان دعوت کرد تا در یک فرصت مناسب به افغانستان سفر کند که این دعوت از طرف نواز شریف پذیرفته شد.

همچنین نخست وزیر پاکستان نیز رئیس جمهوری افغانستان را دعوت کرد تا از پاکستان بازدید کند که این دعوت از طرف رئیس جمهور افغانستان پذیرفته شد.

انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول