اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

ابتکار ایران در برگزاری نشست کنفرانس خلع سلاح ژنو پیرامون برنامه کار

جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر رئیس کنفرانس خلع سلاح ژنو است، در یک حرکت ابتکاری نشست ویژه‌ای را به بحث درباره برنامه کار کنفرانس اختصاص داد.

ابتکار ایران در برگزاری نشست کنفرانس خلع سلاح ژنو پیرامون برنامه کار

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ از آنجا که در 16 سال گذشته به علت نداشتن برنامه کار مصوب، کنفرانس خلع سلاح ژنو موفق به آغاز کار محتوایی نشده است، کشورهای عضو این نهاد بین‌المللی با استقبال از ابتکار ایران بصورت فعال در این نشست مشارکت کردند.

در این جلسه سفیر زیمبابوه به نمایندگی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد حاضر در کنفرانس، ضمن تبریک به جمهوری اسلامی ایران به جهت تصدی پست ریاست کنفرانس خلع سلاح، آمادگی کامل اعضای جنبش عدم برای حمایت و همکاری همه جانبه اعضای گروه با ایران در دوره ریاست را اعلام کرد.

در این نشست سفیر ایرلند به نمایندگی از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی مواضع این اتحادیه پیرامون برنامه کار کنفرانس را تشریح کرد.

در ادامه جلسه سایر سفرا و نمایندگان کشورهای عضو سخنرانی و به بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه کار کنفرانس و بن بست 16 ساله‌ای که مانع شروع مذاکرات محتوایی در تنها نهاد بین‌المللی مذاکراتی خلع سلاح شده پرداختند.

در پایان این نشست سفیر و نماینده دائم کشورمان در ژنو اعلام کرد که ایران در دوره ریاست خود برای حل مشکلات موجود در کنفرانس خلع سلاح نهایت تلاش خود را بکار خواهد بست، اما موفقیت کنفرانس در پذیرش برنامه کار منوط به پذیرش مسئولیت دسته جمعی است و نیازمند همکاری همه اعضا است.

با توجه به وجود قاعده اجماع در تصمیم گیری این نهاد مهم بین‌المللی، تاکنون کشورهای هسته‌ای با آغاز هرگونه مذاکرات محتوایی در خصوص خلع سلاح هسته‌ای مخالفت کرده، مانع تصویب برنامه کار این نهاد شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول