اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

متهم‌سازی تظاهرکنندگان تقسیم به تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه

پلیس ترکیه تظاهرکنندگانی که در روزهای اخیر در اعتراض‌های ضددولتی در آنکارا دستگیر شده‌اند را به تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه متهم ساخت.

متهم‌سازی تظاهرکنندگان تقسیم به تلاش برای سرنگونی دولت ترکیه

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در پی آغاز ناآرامی‌ها در میدان تقسیم ترکیه در هفته گذشته و سرایت آن به اکثر شهرها از جمله آنکارا پایتخت این کشور، پلیس ترکیه بیش از 600 تن را در خلال این تظاهرات در آنکارا دستگیر و پس از بازجویی بخش عمده‌ای از آنان را آزاد کرد.

این در حالی است که به گفته برخی از این افراد، پلیس ترکیه در بازجویی از بازداشت شدگان آنان را به تلاش برای سرنگونی دولت متهم کرده است.

به گفته این عده، پلیس ترکیه در بازجویی از آنان سوال کرده که چرا در این تظاهرات که با هدف ایجاد جو خشونت و فشار و ارعاب و برهم زدن امنیت ملی و نظم عمومی برگزار شده و تلاش شده تا به اماکنی نظیر مقر نخست وزیری و وزارتخانه ها و مجلس حمله شده و اشغال شوند و نیز باعث ضرر رسیدن به اموال عمومی شده شرکت کرده اند و این تظاهرات از سوی که و یا چه کسانی برنامه ریزی و ترتیب داده شده است؟

کارشناسان حقوقی ترکیه این نوع سوال را در چارچوب ماده 312 قانون جزایی ترکیه که ناظر بر اقدام به کودتا و سرنگونی دولت است، ارزیابی می کنند که در صورت اثبات جرم، مجازات آن حبس ابد با اعمال شاقه است.

از طرف دیگر، بنا به قانون مبارزه با ترور در ترکیه، مجازات کسانی که برای محافظت خود از گازهای سمی استفاده شده از سوی نیروهای امنیتی صورت خود را پوشانده‌اند، نیز به جرم تلاش برای مخفی ساختن هویت خود از دو تا ده سال حبس است.

 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول