اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستگاه امنیتی ترکیه خبر داد

دستگیری چند انگلیسی و آمریکایی در تظاهرات‌های استانبول و آنکارا

نیروهای امنیتی ترکیه اعلام کردند ۶ خارجی از جمله چند انگلیسی و آمریکایی را در تظاهرات‌های استانبول و ۱۵ خارجی را در آنکارا دستگیر کرده‌اند.

دستگیری چند انگلیسی و آمریکایی در تظاهرات‌های استانبول و آنکارا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، نیروهای امنیتی ترکیه اعلام کردند که چند خارجی را در میان تظاهرات‌کنندگان و معترضان دستگیر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، 6 خارجی در یکی از محله‌های استانبول به دلیل مشارکت در تظاهرات‌های ضد دولتی ترکیه، دستگیر شده‌اند.

رسانه‌های ترکیه نوشتند که این افراد با گذرنامه‌های دیپلماتیک وارد ترکیه شده‌اند و هدف آنها، تحریک معترضان به خشونت در ترکیه است.

بر اساس این گزارش، 4 نفر از این افراد انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی و یونانی هستند که به اتهام مزدوری برای خارجی‌ها دستگیر شدند و 8 استوانه قابل انفجار و اشتعال به همراه داشتند.

طرف‌های امنیتی اعلام کردند که این افراد قصد داشتند این استوانه‌ها را در جمع معترضان منفجر کنند تا آشوب و خشونت را تشدید کنند.

دستگیری 15 خارجی در آنکارا

پلیس آنکارا نیز ادعا کرد که 15 شهروند خارجی را که در میان آنها 5 ایرانی به چشم می‌خورند، دستگیر کرده است که دارای تجهیزات تصویربرداری بودند.

برخی کارشناسان معتقدند که دولت ترکیه به منظور مشروعیت بخشیدن به سرکوب اعتراضات مردمی در سراسر این کشور، دست داشتن عناصر خارجی در این ناآرامی‌ها را مطرح کرده‌اند تا وجهه آنها در محافل بین‌المللی دچار خدشه کمتری شود.

چند روز پیش نیز پلیس ترکیه با هدف القای دخالت خارجی در اعتراضات مردمی در این کشور مدعی دستگیری یک ایرانی به نام «شایان شاملو» شد اما «سید عباس عراقچی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هرگونه دخالت در ناآرامی‌های ترکیه را تکذیب کرد و درباره خبر بازداشت یک تبعه ایرانی در آنکارا گفت: رسما از دولت ترکیه خواستار توضیح درباره صحت و سقم این خبر شده‌ایم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول