اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

آغاز طرح دریای مازندران/ ماه رمضان خدمات رسمی نداریم

استاندار مازندران با اعلام آغاز طرح‌های دریای مازندران از امروز تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان خدمات رسمی در ساحل نخواهیم داشت.

آغاز طرح دریای مازندران/ ماه رمضان خدمات رسمی نداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح سالم‌سازی دریای مازندران اظهار داشت: تصرف غیرالهی و غیرمنطقی بشر در طبیعت به این پدیده مفرح و شادی‌افزا و روح‌بخش آسیب رسانده است.

وی تمیز نگه داشتن، تدارک سرویس بهداشتی و آب شیرین را از ملزومات طرح دریا دانست و افزود: آلوده شدن آب نهر، عدم دفع بهداشتی فاضلاب و استفاده از سموم به فضای سبز آسیب‌های زیادی به سواحل وارد کرده است.

طاهایی با بیان اینکه در سال گذشته مراسم احیا و اعتکاف در دریا برگزار شده است، تصریح کرد: در سال گذشته 4 هزار نفر، مراسم احیا و قرآن به‌سر را در کنار ساحل برگزار کرده‌اند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه 79 طرح دریا در استان مازندران داریم، یادآور شد: از این تعداد 38 طرح زنانه و مردانه و 41 طرح به دلیل کمبود امکانات شیفتی است.

وی بیان داشت: طرح دریا به بسیج سازندگی سپاه واگذار شد و امیدوارم منطقه ساحلی ساری که محل فرح و شادمانی و نشاط بود به گذشته تاریخی‌اش بازگردد.

طاهایی خاطر نشان کرد: در 340 کیلومتر ساحل در دریای مازندران 350 نقطه حادثه‌خیز و پرخطر معرفی شده است.

استاندار مازندران با عنوان اینکه ساحل مازندران متعلق به کل ایران است، افزود: مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهد اما از امکانات ملی بهره‌مند نیست.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور 100 میلیارد تومان ویژه دریا و زیرساخت آن طی پنج سال قرار اختصاص اعتبار دادند اما ردیف آن را حذف کردند.

استاندار مازندران عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان خدمات رسمی در ساحل نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، زباله‌های ساحل دریا به صورت نمادین توسط استاندار مازندران و مسئولان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/86016/ک20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول