اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

توزیع قبوض تلفن ثابت و همراه با وجود قطعی یک‌ساله

شرکت مخابرات شهرستان نور، قبوض تلفن چهار روستای بخش چمستان را در حالی توزیع کرده که مردم این روستاها تنها چند روزی است که خطوط تلفن‌شان بعد از یک سال، وصل شده است.

توزیع قبوض تلفن ثابت و همراه با وجود قطعی یک‌ساله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از تیر ماه سال 91 با سرقت حدود 500 متر از سیم مخابرات، تلفن ثابت چهار روستای بخش چمستان شهرستان نور نزدیک به یک سال قطع بود.

با توجه به صحبت مسئولان اداره مخابرات و دو دیداری که فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با مردم این منطقه در سال گذشته داشته است، مسئولان در تهیه سیم و کابل سرقتی ناتوان ماندند.

تا آنجایی که خبرگزاری فارس در ادامه رسالتش مبنی بر بررسی مشکلات مردمی و انعکاس آن به مسئولان در اول خرداد ماه 1392 به درج گزارشی با عنوان «قطعی تلفن ثابت در 4 روستای مازندران» پرداخت و این حرکت کارساز بوده و دو روز بعد انعکاس خبر کارگران مخابرات را در این منطقه شاهد بودیم و وضعیت خطوط تلفن به روال گذشته بازگشت.

در اقدامی جالب توجه، کمتر از یک هفته از اتصال خطوط تلفن این چهار روستا نگذشته بود که قبوض تلفنی که نزدیک به یک سال به علت قطعی هیچ تماسی با آن مقدور نبود، به درب منازل فرستاده شد.

قبوضی که آغاز صورتحساب قبلی در آن بیست و ششم اسفندماه سال 1391 اعلام و میزان مصرفی خانوارها تا پایان بیستم اردیبهشت سال جاری محاسبه شده است، دقیقا زمانی که به دلیل سرقت سیم تلفن در این روستاها خبری از خطوط ثابت نبود.

بدهی دوره‌های گذشته نیز در بیشتر این قبوض که مهلت پرداخت آن تا نهم خرداد سال جاری اعلام شده، مبلغ چندانی نبوده است.

با این وجود برای بیشتر روستانشینان این بخش مازندران از 30 هزار ریال به بالاتر قبوض تلفن صادر شده که برای 350 خانوار این روستاها، شرکت مخابرات می‌تواند بدون ارائه هیچ خدمات مبلغ قابل توجهی را روانه حساب بانکی خود کند.

البته باید اشاره کرد که در رایزنی‌های گذشته شورانشینان این روستاها با مسئولان مخابرات، آنها از مردم خواستند تا امکانات دولتی را از این شرکت خریداری کنند که این امر توسط شورای اسلامی و دهیاران با مخالفت روبرو شد.

به گزارش فارس، چهار روستای فولادکلا، انبارده، ولیرکان و گیلانده بخش چمستان نور با بیش از 350 خانوار، تعداد یک هزار و 232 نفر جمعیت را در خود جای داده است.

انتهای پیام/86012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول