اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرضا:

فرمول‌های توسعه اقتصادی اروپا در ایران عملیاتی نمی‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرضا با اشاره به برنامه‌های اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: فرمول‌های توسعه اقتصادی اروپا در ایران عملیاتی نیست بنابراین کاندیداها باید دقت کنند که نسخه‌های اقتصادی خود را مطابق جامعه ایران بپیچند.

فرمول‌های توسعه اقتصادی اروپا در ایران عملیاتی نمی‌شود

بهرام منتظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: صحبت‌های کاندیداها در باب مسایل اقتصادی کشور نشان می‌دهد که آن‌ها شناخت چندانی از جامعه ایران و اقتصاد آن ندارند.

وی افزود: جامعه ایران پیچیده است و فرمول‌های توسعه اقتصادی اروپایی تاکنون در ایران جواب نداده است چرا که زیرساخت‌های اقتصادی ایران با اروپا متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرضا تاکید کرد: در اروپا قوام دولت بستگی تامی با مالیات دارد اما در ایران دوام مردم به عملکرد دولت بستگی دارد و فعالیت‌های اشتباه دولتی می‌تواند اقتصاد ایران را تضعیف کند.

وی با بیان اینکه تنها قشری از جامعه که مالیات خود را به شکل صحیح پرداخت می‌کند کارمندان دولتی هستند، گفت:  مایلت  دیگر بخش‌ها در ایران  مبنای صحیحی ندارد و این اصلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منتظری با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته دولت ناظر اقتصاد است نه عامل اقتصاد گفت: در اروپا دولت رفاه ‌دهنده توسط پول مردم است اما در ایران دولت وظیفه دارد از پول نفت و موارد دیگر برای ایجاد رفاه مردم استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب برای شکوفایی اقتصادی کشور باید از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت فاصله بگیریم، تاکید کرد: نکته مهم اینجاست که کاندیداها درباره رهایی اقتصاد ایران از تک محصولی بودن برنامه شاخصی نداشتند که این موضوع را باید در برنامه‌های خود مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/63008/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول