اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فابیوس: باز پس‌گیری «القصیر» به پیشروی‌های ارتش سوریه کمک شایانی می‌کند

وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی با یکی از شبکه‌های خبری این کشور با اذعان به پیروزی ارتش سوریه در القصیر، بر لزوم اقدام غرب در تسلیح معارضان تاکید کرد.

فابیوس: باز پس‌گیری «القصیر» به پیشروی‌های ارتش سوریه کمک شایانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه خبری «فرانس‌24» با اذعان به اینکه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پس از سیطره ارتش بر شهر «القصیر» به نقطه قابل قبول و رو به جلویی رسیده است، گفت که خارج شدن القصیر از دست معارضان نشان می‌دهد که باید از لحاظ تسلیحاتی از‌ آنها حمایت کرد تا بتوانند با ارتش سوریه مقابله کنند.

وی گفت: «بشار اسد نقطه قابل قبول و رو به جلویی را ثبت کرد. ما شاهد هستیم که ارتش در این درگیری که بسیاری از شهرهای که مخالفان بر مسلط بودند را بازپس گرفته است».

وزیر خارجه فرانسه اذعان کرد: «القصیر هدف مهمی محسوب می‌شود زیرا هنگامی که به موقعیت جغرافیایی آن می‌نگریم متوجه می‌شویم که بازپس‌ گیری این شهر به پیشروی‌های ارتش سوریه کمک شایانی می‌کند.»

وی افزود: «سیطره ارتش سوریه بر القصیر به سبب عدم توازن سلاح میان نیروهای نظامی سوریه و مخالفان است. در حال حاضر نوعی عدم تعادل درباره دسترسی به سلاح وجود دارد. اسد هواپیما و دیگر تسلیحات در اختیار دارد و شورشیان به منابع تسلیحاتی مشابهی دسترسی ندارند. این مشخص می‌کند که چرا القصیر سقوط کرد.»

فرانسه پیش از این نیز استفاده از گاز سارین در سوریه را تائید کرده بود.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول