اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض مردم ترکیه به سانسور اخبار تظاهرات این کشور+عکس

معترضان ترکیه برای نشان دادن اعتراض خود به سانسور اخبار اعتراضات توسط رسانه‌های این کشور، پوستری را بر روی اتوبوس‌ها چسباندند که روی آن نوشته شده بود: «انقلاب از طریق تلویزیون نشان داده نمی‌شود بلکه از طریق توییتر منتشر می‌شود».

اعتراض مردم ترکیه به سانسور اخبار تظاهرات این کشور+عکس

به گزارش فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، تظاهرات گسترده در ترکیه که از روز جمعه گذشته آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشته است.

این تظاهرات پس از آن آغاز شد برخی از مردم ترکیه در اعتراض به قطع درختان در پارک «گزی» در نزدیکی میدان «تقسیم» استانبول، تظاهرات آرام برگزار کردند اما پلیس با خشونت با آنها برخورد کرد و به تدریج این تظاهرات به اعتراضات ضد دولتی تبدیل و تظاهرات‌کنندگان هم‌اکنون خواستار استعفای «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه هستند.

در شرایطی که جمع زیادی از تظاهرات‌کنندگان در ترکیه دستگیر شده‌اند و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است بیش از 3 هزار نفر از معترضان در این کشور دستگیر شده‌اند، رسانه‌های ملی ترکیه کمتر به انعکاس این اخبار می‌پردازند.

راشاتودی گزارش کرد که معترضان بعنوان نشان دادن بخشی از اعتراضات خود به سانسور اخبار مرتبط به تظاهرات در ترکیه، بر روی اتوبوس‌ها علامتی را چسباندند که روی آن نوشته شده بود که انقلاب در تلویزیون مطرح نمی‌شود بلکه از طریق شبکه «توییتر» منتشر می‌شود.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در ترکیه صدها شبکه رادیویی و تلویزیونی فعالیت دارند و بیش از 50 شبکه تلویزیونی برنامه‌های خود را در سطح این کشور پخش کرده و در بین این شبکه ها نیز دهها شبکه تلویزیونی خبری وجود دارد اما عمده این شبکه های تلویزیونی تنها به انعکاس اخباری اندک از این اعتراضات بسنده کردند.

گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آن است که معترضان از این سانسور خبری بسیار به خشم آمده‌اند و حتی معترضان همچنین در اقدامی در مقابل ساختمان شبکه تلویزیونی خبری «ان.تی.وی» ترکیه تجمع و نسبت به سانسور اخبار تظاهرات های گسترده مردمی اعتراض کردند.

انتهیا پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول