اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهدیشهر:

نخستین جرقه انقلاب در 15 خرداد کلید خورد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: نخستین جرقه انقلاب در 15 خرداد سال 42 کلید خورد و مردم علیه جنایات سلطنت ظالم پهلوی قیام کردند.

نخستین جرقه انقلاب در 15 خرداد کلید خورد

حجت‌الاسلام غلام‏حسین حاکمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: در پی این قیام، اعتراضات مردمی شدت یافت و دستگاه ظالم پهلوی با تمام زور و قلدری مردم متدین را سرکوب کرد و مردم بی‌گناه زیادی به شهادت رسیدند.

وی افزود: در آن سال، امام خمینی(ره) را از قم ربودند و بلافاصله به ترکیه و عراق تبعید کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر افزود: رژیم پهلوی در سال 42 در داخل کشور انقلابیان و متدینان را تحت تعقیب قرار داده بود و انقلابیان دربند توسط ساواک تحت بدترین و وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند.

حاکمی خاطرنشان کرد: از آنجایی که خداوند اراده کرده بود، این امانت بزرگ انقلاب را به عهده این ملت بزرگ، شریف و فهیم بگذارد، مجددا انقلاب در سال 1356 شعله‌ور شد و کمتر از یک سال تخت و تاج پهلوی را در هم کوبید و به زباله دان تاریخ سپرد.

وی گفت: امام خمینی(ره) پس از 15 سال تبعید به میهن برگشت و انقلاب را همچون ناخدای کشتی هدایت و رهبری کرد و ارکان انقلاب و نظام را مستحکم کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر افزود: انقلاب اسلامی ایران عزت و سرافرازی امروز خویش را مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه و شجاعانه امام خمینی(ره) و یاران باوفای ایشان است.

حاکمی گفت: ما مدیون خون شهداییم و موظفیم از دستاوردها و آرمان‌های آن بزرگواران صیانت کنیم.

 

طاغوتیان در طول تاریخ سد راه حق و حقیقت بوده‌اند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر همچنین به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: به روایت تاریخ، در زمان هر پیامبر و امامی، یک شیطان و طاغوت سد راه حق و حقیقت شده است و پایانی بر رویارویی حق و باطل نمی‌توان تصور کرد.

حاکمی اظهار داشت: امام موسی بن جعفر(ع) در زمان خلافت هارون الرشید که یکی از ظالم‏ترین خلفای بنی عباس بود، می‌زیست.

وی افزود: در طول تاریخ هر جا که جبهه باطل مقابل جبهه حق موضع می‌گرفت، این حق بود که غالب می‌شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: هارون‏الرشید و دستگاه بنی‌ عباس آنچنان نسبت به امام موسی کاظم(ع) سخت‌گیری کرد که ایشان سال‌های متمادی در زندان‌های هارون بود و در نهایت مقاومت حضرت بر روی اصول اسلام و سنت و سیره جدش رسول الله در زندان شربت شهادت را نوشید.

حاکمی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) گفت: هر کس از فقها دارای شرایط صیانت نفس و مخالف هوای نفس و مطیع امر مولای خود باشد، بر عموم مردم است که از ایشان تقلید کنند تا گمراه نشوند و به دام شیاطین و افراد ضاله و مدعیان دروغین و مکاتب فریبنده گرفتار نشوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهدیشهر افزود: تاریخ زندگی ائمه بزرگوار اسلام مملو از درس‌های آموزنده است و اکنون موظفیم به عنوان شیعیان و ادامه‏دهندگان راه آن بزرگواران از ایستادگی و مقاومت آنها مقابل ظلم و جور درس گرفته و هرگز برابر ظلم و بی‌عدالتی ساکت ننشینیم.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول