اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز قیام 15 خرداد

راهپیمایی یوم الله 15 خرداد در قم برگزار شد

همزمان با سالروز قیام 15 خرداد 42 و در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، راهپیمایی یوم الله 15 خرداد در قم برگزار شد.

راهپیمایی یوم الله 15 خرداد در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با سالروز قیام 15 خرداد که امسال مصادف با سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) است هیئت‌های مذهبی و مردم قم در مقابل بیت امام راحل تجمع و با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

بر اساس این گزارش راهپیمایان قمی پس از تجمع در میدان روح‌الله قم، حرکت خود را تکبیرگویان از ساعت 10 و 30 دقیقه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز کردند.

مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم در طول مسیر حمایت همه جانبه خود را از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای اعلام کرده و ضمن همدردی با مردم بحرین بر ضرورت مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران تاکید کردند.

راهپیمایان همچنین در شعارهای خود بر ضرورت شرکت در انتخابات 14 خرداد تاکید کردند و حضور حداکثری در این انتخابات را مشت محکمی در دهان تمام یاوه‌گویان شرق و غرب دانستند.

همچنین مردم عزادار قمی در پایان راهپیمایی دقایقی را در غم شهادت حضرت موسی بن جعفر به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند و سپس به شبستان حرم مطهر حضرت معصومه رفتند.

سخنران پایانی مراسم یوم الله 15 خرداد قم حجت‌الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه بود که به تشریح اهمیت روز 15 خرداد و نقش قم در این روز پرداخت.

در سحرگاه 15 خرداد سال 1342 دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه امام در قم یورش بردند و امام خمینی(ره) را که سه روز پیش از آن به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بود دستگیر و دور از چشم مردم به زندانی در تهران منتقل کردند.

هنوز چند ساعتی نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی که به قصد اعتراض از خانه‌هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند، به لرزه در آمد.

همین صحنه در همان روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و مردم ایران با قیام گسترده خود نشان دادند که خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به حکومت رژیم ستمشاهی هستند.

به همین جرم بود که گلوله‌های شلیک شده از خشم و کینه حکومت شاه، قلب صدها مسلمان انقلابی به پا خاسته را در 15 خرداد 1342 نشانه رفت و آنان را به خاک و خون کشید.

تاریخ ایران اسلامی و تاریخ مبارزات امت اسلامی در روز 15 خرداد 1342 ورق خورد و فصل جدیدی در کارنامه رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد.

انتهای پیام/78010/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول