اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر رودبار خبر داد

افتتاح سایت نخستین شهید انقلاب در رودبار

رئیس شورای شهر رودبار از افتتاح سایت شهید سید یونس رودباری نخستین شهید انقلاب اسلامی همزمان با سالروز قیام خونین 15 خرداد خبر داد.

افتتاح سایت نخستین شهید انقلاب در رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، کاظم ارجمندی پیش از ظهر امروز در جریان برگزاری مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد شهدای 15 خرداد با محوریت شهید سید یونس رودباری، اظهار کرد: شهید سید یونس رودباری نخستین شهید انقلاب در کشور و افتخاری برای رودبار و گیلان است.

وی معرفی شهید سید یونس رودباری را جزو برنامه‌های در دستور کار عنوان کرد و افزود: برای معرفی شهید سید یونس رودباری مدارس و معابر عمومی شهرستان رودبار به نام این شهید گرانقدر نامگذاری می‌شوند.

رئیس شورای شهر رودبار، خواستار نامگذاری سد «دیورش» به نام شهید سید یونس رودباری از مسئولان امر شد.

وی از احداث یادمان شهید سید یونس رودباری خبر داد و گفت: این یادمان با مشارکت هفت شهرداری شهرستان رودبار احداث و در مدخل ورودی استان گیلان نصب می‌شود.

ارجمندی، با بیان اینکه تاکنون برای ساخت مجموعه‌ای نمایشی درباره زندگی شهید سید یونس حسینی رودباری اقدام نشده است، از متولیان امر خواست تا در این زمینه حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

به گزارش فارس، یادواره نخستین شهید انقلاب اسلامی با محوریت شهید یونس رودباری با حضور آیت‌الله سید مجتبی رودباری دقایقی پیش در این شهرستان آغاز شد.

در این مراسم برادر شهید سید یونس رودباری و محمد اکبرزاده معاون سیاسی‌امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی گیلان و رودبار حضور دارند.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است.

گلباران مزار نخستین شهید انقلاب اسلامی در روستای آغوزبن و افتتاح رسمی سایت شهید سید یونس رودباری از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول