اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظاتی پیش

ولایتی وارد شهرری شد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش وارد شهرستان ری شد و مورد استقبال مردم شهیدپرور و ولایی این شهرستان قرار گرفت.

ولایتی وارد شهرری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی اکبر ولایتی لحظاتی پیش به شهرستان ری سفر کرد و با حضور در حسینیه پیروان شهدای کربلا مورد استقبال مردم ولایی شهرستان ری قرار گرفت.

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در جمع نخبگان، فرهیختگان و مردم همیشه در صحنه قبله تهران از جمله برنامه‌های سفر چند ساعته وی به شهرستان ری است.

علی‌اکبر ولایتی دقایقی دیگر در جمع مردم شهرستان ری به سخنرانی می‌پردازد.

ولایتى در خانواده‌اى مذهبی به دنیا آمد. وی دوران ابتدایى و دوره نخست دبیرستان را در رستم‌آباد گذراند و در دوره دوم دبیرستان به دبیرستان جم قلهک رفت و در سال 1342 دیپلم طبیعى گرفت. در سال 1343 در کنکور سراسرى رتبه 49 کشورى را به دست آورد و در رشته پزشکى دانشگاه تهران پذیرفته شد و از سال 1342 در مدرسه قائمیه و سپس در دبیرستان جهان‌آراى قلهک تا سال 1350 به تدریس اشتغال داشت.

ولایتی دوره تخصص اطفال را در مرکز طبى کودکان دانشگاه تهران و فوق تخصص بیمارى‌هاى عفونى را در دانشگاه جان هاپکینز آمریکا گذراند.

پس از پیروزى انقلاب اسلامى، مدتى معاون وزارت بهدارى بود، در دوره اول مجلس به نمایندگى مردم تهران انتخاب شد و سپس به مدت 16 سال، در دوره‌هاى ریاست‌جمهورى حضرت آیت‌الله خامنه‌اى و آقاى هاشمى رفسنجانى، به عنوان وزیر خارجه خدمت کرد و از این حیث، پرسابقه‌ترین وزیر جمهورى اسلامى به شمار مى‌آید.

پس از دوم خرداد 1376، با آنکه خاتمى، رئیس‌جمهور وقت سلیقه و دیدگاه وى را براى عضویت در کابینه مى‌پسندید، اما او راهى بیت مقام معظم رهبرى شد و مشاور بین‌الملل ایشان شد و هم‌اکنون نیز در این سمت خطیر انجام وظیفه مى‌کند.

انتهای پیام/2462/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول