اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

اندیشه امام خمینی (ره)؛ حلال مشکلات امروز

اندیشه امام خمینی (ره) همواره ملت بزرگ ایران اسلامی را به جلو رانده است؛ سیره‏ای که بدون هیچ اغراقی، حلال مشکلات امروز جامعه ایرانی است.

اندیشه امام خمینی (ره)؛ حلال مشکلات امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، اندیشه امام خمینی (ره) امروز بدون شک باید در سطح ایران و جهان بیشتر گسترش پیدا کند؛ چرا که ایشان موجبات عزت و سربلندی مسلمانان را فراهم کردند.

بارزترین و مهم‌ترین خصوصیت امام راحل، تکلیف‌گرایی است و در تاریخ زندگی شخصی و انقلابی امام چیزی غیر از عمل به تکلیف نمی‌بینیم.

امام خمینی (ره) با همین خصوصیت بارز توانست با کمک مردم، نظام انقلاب اسلامی را به وجود آورد و به آن ثبات دهد؛ امام خمینی (ره) در عمل به تکلیف با هیچ شخص و گروهی مصامحه و مصالحه نمی‌کرد و نمونه بارز این تکلیف‌گرایی عدم تایید منافقین بود.

زمانی که بعضی از یاران امام از ایشان خواسته بودند که این گروه را تایید کند، از آن جایی که امام (ره) در نجف با تفکر و عملکرد آنها آشنا شده بود، آنها را با آن همه اسرار تایید نکرد.

تکلیف‌گرایی و عمل صالح ایشان به اسلام یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب بوده است.

سیره حضرت امام خمینی (ره) برگرفته از راه و روش انبیا و اولیای الهی و مطابق با فطرت و ذات افراد است و امروز شاهد هستیم که نسل‌های دوم و سوم انقلاب این سیره را دوست دارند و خواهان عمل به آن هستند.

 

امام خمینی(ره)؛ الگوی تقوا و مبارزه دلیرانه با مستکبران

امام جمعه فیروزکوه در این زمینه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: امام خمینی(ره) الگوی تمام عیار تقوی و مبارزه دلیرانه با مستکبران بود.

حجت‏الاسلام والمسلمین عبدلعلی استیری اظهار کرد: بنیان‏گذار کبیر انقلاب اسلامی انسانی متقی به معنای واقعی کلمه بودند که در تمامی مراحل زندگی تهذیب نفس داشتند.

وی گفت: از این رو، زمانی که تمام ابرقدرت‏های جهانی دست به دست هم دادند تا امام خمینی(ره)، انقلاب و نظام اسلامی را ساقط کنند، کوچک‏ترین ترس و وحشتی در ایشان ایجاد نشد و اگر انسان تقوای واقعی داشته باشد، در دنیا این‏گونه عمل می‏کند.

امام جمعه فیروزکوه با تقسیم دوران مبارزه امام راحل به سه مرحله افزود: مرحله نخست، اعتراض ایشان به دولت وقت در سال 1341 شمسی بود که بحث انجمن‏های ایالتی و ولایتی مطرح شد و انتقاد و اعتراض امام و دیگر روحانیان به ثمر نشست.

وی خاطرنشان کرد: دور دوم مبارزه آن حضرت در سال 1342 به دنبال انتقاد به شخص محمدرضا شاه ملعون شکل گرفت که در آن زمان، ساواک از روحانیان تعهد گرفت که «نگویید اسلام در خطر است» یا «به آمریکا و اسرائیل بد نگویید».

استیری ادامه داد: افشاگری‏ها و اعتراضات امام راحل در نهایت منجر به دستگیری ایشان شد که حادث شدن واقعه تلخ 15 خرداد در تهران، قم و ورامین را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: مرحله سوم مبارزات آن رهبر فرزانه اعتراض ایشان به لایحه ننگین کاپیتولاسیون بود که فریاد اعتراض امام خمینی(ره) در اینکه «عزت و شرافت ایران و ایرانی را لگدمال کردید» در نهایت منجر به دستگیری و تبعید ایشان شد.

امام جمعه فیروزکوه یادآور شد: فضای امن امروز جامعه مرهون سختی‏ها و مشقت‏‏های امام راحل و دیگر انقلابیان و فرزندان این ملت در سال‏های مبارزه است که باید قدر دانسته شود.

وی اضافه کرد: امروز و پس از گذشت 24 سال از رحلت جانکاه امام خمینی(ره)، مدیریت مدبرانه نایب بر حق ایشان حضرت آیت‏ الله خامنه‏ای خلأ نبودشان را پر کرده و ایران اسلامی به سوی اهداف عالی خود با قدرت و قوت گام بر می دارد.

استیری با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات تصریح کرد: در برهه حساس کنونی و مواجهه با انواع تهدیدها و تحریم‏های دشمنان، آحاد جامعه باید منویات رهبری در خلق حماسه سیاسی را سولوحه امور خود قرار دهند و توطئه‏های شوم بدخواهان را نقش بر آب کنند.

 

بیداری اسلامی؛ هدیه امام راحل به جهان

امام جمعه موقت فیروزکوه نیز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران گفت: بیداری اسلامی امروز منطقه و جهان اسلام ناشی از بیداری اسلامی هدیه شده از سوی امام خمینی(ره) است.

حجت‏الاسلام والمسلمین داوود ضمیررضوانی اظهار داشت: یکی از رخدادهای مهم قرن بیستم که از زمان به حکومت رسیدن مسلمانان در صدر اسلام و حکومت جهانی پیامبر اکرم(ص) منحصر به فرد بود، وقوع انقلاب اسلامی در ایران است.

وی گفت: شاید خداوند متعال در پاداش ایرانیانی که شیعه هستند و دل در گرو عشق به اهل بیت(ع) دارند و زحمات زیادی در این راه متحمل شدند، رهبری فرزانه همانند امام خمینی(ره) را به این ملت هدیه کرد که به عنوان الگو و شاهدی برای ملت‏های دیگری که تحت ستم مستکبران هستند، در جهان درخشید.

امام جمعه موقت فیروزکوه افزود: اگر چه در 150 سال اخیر شاهد نهضت‏هایی همانند نهضت تنباکو، مشروطه و ملی شدن صنعت نفت در ایران اسلامی بودیم، اما همه این‏ها در راستای ظلم‏ستیزی، مقابله با استعمار خارجی و استبداد داخلی بود.

وی بیان داشت: سرانجام پس از سال‏ها مبارزه، انقلاب شکوهمند اسلامی ثمره خود را به مردم ایران نشان داد و آن پیروزی ایمان در بهمن 57 بود.

ضمیررضوانی یادآور شد: در این میان، نقش مردمان متدینی که در طول بیش از 15 سال با رهبر خود همراهی کردند را نباید از نظرها دور داشت؛ چه کفن‏پوشانی که در 15 خرداد سال 42 خواستار آزادی امام خویش شدند و سینه خود را در مقابل گلوله‏های دشمن سپر کردند؛ چه علما و مبارزانی که در زندان‏های مخوف پهلوی در زیر شکنجه‏ها به شهادت رسیدند و چه کسانی همانند امام(ره) که طعم تلخ تبعید و دوری از وطن را چشیدند؛ همه و همه در به ثمر نشستن انقلاب دخیل بودند.

 

لزوم توجه به رهبری بی‏بدیل و حکیمانه امام خمینی(ره)

امام جمعه موقت فیروزکوه تصریح کرد: آنچه نباید از آن غافل شد، رهبری بی‏بدیل و حکیمانه امام خمینی(ره) بود که اگر نبود، این زحمات به نتیجه نمی‏رسید.

ضمیررضوانی اضافه کرد: در هر انقلابی و هر حرکتی، رهبری به عنوان مغز متفکر آن انقلاب و حرکت نقش حیاتی را ایفا می‏کند.

وی تاکید کرد: اگر رهبری از سلامت نفس و روح بلند و آینده‏نگری لازم برخوردار باشد، آن انقلاب و حرکت به سرانجام خواهد رسید که نمونه آن در انقلاب اسلامی ایران مشاهده شد.

ضمیررضوانی گفت: فرق اساسی انقلاب‏هایی نظیر انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب روسیه و . . . با انقلاب ایران، در فرهنگ و مکتبی است که به قول شهید بهشتی بر اساس اصل مترقی ولایت فقیه بنا شده است که هم نقش مردم را در جامعه پررنگ می‏کند و هم راه واقعی رسیدن به سعادت را به مردم نشان می‏دهد.

وی تصریح کرد: تکیه بر عزم و اراده مردم و استفاده از راه الهی و نورانی هدایت واقعی، ایران اسلامی را به الگویی برای همه کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان مبدل کرده است.

امام جمعه موقت فیروزکوه افزود: انقلاب‏های دیگر یا از این نعمت هدایت برخوردار نبودند و یا نقش مردم در مقابل زور و سرنیزه کمرنگ و بلکه بی‏اهمیت بود.

 

نفوذ فرهنگی به جای مبارزه مسلحانه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه همچنین اظهار داشت: امام خمینی(ره) با رد مبارزه مسلحانه، اعتقاد به نفوذ فرهنگی داشتند و از فرهنگ در انقلاب به عنوان یک عنصر زیربنایی و مبنایی یاد می‏کردند.

ضمیررضوانی اضافه کرد: به فرموده آن رهبر فرزانه، «اگر فرهنگ ساخته شود، جامعه ساخته می‏شود» و بیداری اسلامی امروز منطقه و جهان اسلام نیز ناشی از نفوذ فرهنگی و بیداری فرهنگی اسلامی در جهان است.

وی بیان داشت: در این بیداری‏ها نقش یک حزب مسلح یا گروه‏های جنگجوی مبارز را نمی‏بینید، بلکه شاهد حرف جدید در صحنه اجتماعی کشورهایی هستیم که شاهد آن بیداری هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: این همان موضوعی است که امام و شهدای انقلاب خواستار آن بودند و در حقیقت این دین مبین اسلام است که اجازه نمی‏دهد حکومت هر شخصی را در جامعه بپذیریم.

وی گفت: مسلمان به خصوص در ایران اسلامی که نقش ولی فقیه را در عرصه‏های مختلف تاریخی تجربه کرده‏اند و فهمیده‏اند که می‏توانند به خوبی کشور را در مقابل دشمن محافظت کنند، پشتیبان ولایت فقیه هستند و اطاعت از آن را سرلوحه خود قرار داده‏اند.

ضمیررضوانی افزود: اگر چه 14 خرداد سال 68 روز سختی برای ایران اسلامی و همه دل‏سوختگان انقلاب بود، اما با انتخاب به‏جا و شایسته فرزند خلف امام راحل حضرت آیت‏الله خامنه‏ای، نقشه دشمنان نقش بر آب شد و امروز و با این انتخاب، کفار و دشمنان دیگر از نفوذ و دست‏اندازی به انقلاب نا امید شدند.

 

اندیشه امام خمینی (ره)؛ راهگشای مشکلات امروز

اندیشه امام خمینی (ره) راهگشای مشکلات امروز است؛ باید اساتید و دانشمندان بین‌المللی فعالیت‌های فرهنگی خود را در خارج از ایران ادامه دهند تا شخصیت و راه و مسلک و اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) در جهان گسترش یابد.

جمهوری اسلامی ایران یک الگوی بی‌بدیل برای مسلمانان و آزادمردان است.؛ مردم راه و روش حضرت امام (ره) را باید دنبال کنند و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و با حضور حداکثری و کم‏‌نظیر در تاریخ حماسه را خلق و نظام اسلامی را از چشم و دندان طمع دشمنان حفظ کنند.

به امید آن روز . . .

انتهای پیام/2568/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول