اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میانجی‌گری جنبلاط و بان کی مون برای نجات تروریست‌های سوری در القصیر

روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد ولید جنبلاط و بان کی مون رایزنی‌هایی را با مقامات سوریه برای نجات ۴۰۰ تروریست زخمی جبهه النصره از شهر القصیر آغاز کرده‌اند.

میانجی‌گری جنبلاط و بان کی مون برای نجات تروریست‌های سوری در القصیر

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه الاخبار لبنان فاش کرد که ولید جنبلاط رئیس جبهه مبارزه ملی در لبنان در دو روز اخیر سعی کرده بین گروه‌های تروریستی سوری با حزب‌الله و دولت سوریه وساطت کند تا شاید بتواند تعداد زیادی از زخمی‌های وابسته به جبهه تروریستی را از محاصره دولت سوریه در القصیر خارج کند.

الاخبار نوشت که جنبلاط با مقامات حزب‌الله در دو روز اخیر تماس‌هایی گرفته است، این تماس‌ها به صورت مستقیم یا از طریق وائل ابو فاعور وزیر وابسته به این جریان صورت گرفته و وی از حزب الله خواسته تا معبری امن را برای خارج کردن دست کم 400 تن از زخمی‌های وابسته به النصره از شهر القصیر باز کنند. این همان رقمی است که جنبلاط در رایزنی های خود با مقامات حزب الله لبنان آن را مطرح کرده است.

منابع مطلع در مورد این رایزنی‌ها اعلام کردند که حزب الله لبنان به جنبلاط گفته که این موضوع  تنها در اختیار دولت سوری قرار دارد و آنچه که سوری‌ها تصمیم بگیرند انجام می‌دهند.

جنبلاط بعد از این پاسخ با وجود تیرگی روابط میان خود و دمشق سعی کرد از طریق یک دوست مشترک با رهبران سوریه تماس گرفته و این ایده را با آنها مطرح کند، این تلاش‌ها ظاهرا به صورت هم‌زمان از سوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با همین هدف انجام شده است.

بر اساس این گزارش مقامات دمشق نیز با رد ایده جنبلاط گفته‌اند که افراد مسلح حاضر در القصیر راه امن خروج از این شهر را که شهروندان از آن استفاده می‌کنند، بلدند و کسانی که بخواهند از شهر خارج شوند باید از همان مسیر استفاده کنند، علاوه بر این دمشق اعلام کرده که هیچ زمینه ای برای مذاکره با افراد مسلح وجود ندارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول