اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

«ما می‏توانیم»؛ شعاری ریشه‏ای، عامل شکوفایی

شعار «ما می‏توانیم» در حالی از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی مطرح شد که بسیاری از کارشناسان این کلام را شعاری ریشه‏ای و عامل شکوفایی ایران اسلامی در سال‏های پس از پیروزی انقلاب می‏دانند.

«ما می‏توانیم»؛ شعاری ریشه‏ای، عامل شکوفایی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مراسم ارتحال بیست و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی امام‌ خمینی (ره) امروز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، سران قوای سه‌گانه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیاناتشان در این مراسم فرمودند: امام «ما می‏توانیم» را به مردم ایران تعلیم داد، اما قبل از آن این شعار را در شخصیت خود به معرض بروز و ظهور رساند و در وجود خود زنده کرد.

ایشان افزودند: دشمنان 100 سال به ملت ایران تلقین کرده بودند که شما نمی‌توانید؛ یکی از ابزارهای مؤثر دشمنان برای تسلط بر ملت‌ها همین تلقین نمی‌توانید است؛ امام مطلب را برگرداند و ابزار تسلط ابرقدرت‌ها را از دست آنها گرفت.

بدون تردید شعار «ما می‏توانیم» در سال‏های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره راهگشای کشور در رسیدن به قله‏های پیشرفت و تعالی بوده است و امروز نیاز اساسی جامعه ایرانی و اسلامی، ترویج فرهنگ ناب و اندیشه‏های مبارک حضرت امام خمینی (ره) در ظل این شعار اصیل است.

 

اندیشه‌های امام خمینی(ره) باید عملی شود

جانشین سپاه شهرستان شاهرود در این زمینه گفت: افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) را باید در همه زمینه‌های زندگی فردی و اجتماعی عملی کرد و به عنوان یک فرد مسلمان و ایرانی الگوی درستی از خود و انقلابمان به جامعه جهانی ارائه دهیم.

احمد صادقی اظهار داشت: نام امام خمینی(ره) در جهان پراکنده شده و مردم آزادی‏خواه شیفته منش و روش صادقانه امام هستند و نباید از ما عملی سربزند که خلاف سیره امام خمینی(ره) باشد که آنان بدبین شوند.

وی افزود: امام خمینی(ره) برفلوب مردم و جوانان حکومت می‌کرد و همواره در فرمایشاتشان مردم را ولی نعمت انقلاب می‌دانستند و از آنها قدردانی می‌کردند.

جانشین سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: مردم بین گفته و عمل امام راحل فاصله‌ای احساس نمی‌کردند و امام به آنچه می‌گفتند خود عامل بودند و مردم چون این صداقت و یکرنگی و صفا و سادگی را از امام خمینی (ره) می‌دیدند و یا می شنیدند شیفته او هستند.

صادقی افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب امام خمینی(ره) را ندیدند، ولی نادیده شیفته راه و مرام ایشان شدند.

وی تصریح کرد: نسل حاضر با مقایسه‌ای اجمالی بین کشور ایران با سایر کشورهای جهان در زمینه پیشرفت‌های گوناگون و اینکه نظام ما با همه دشمنی‌ها در اوج عزت و افتخار می‌درخشد، به عظمت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پی برده‌اند.

جانشین سپاه شهرستان شاهرود با بیان ادامه دادن راه امام اظهار داشت: با توجه به اینکه امام خمینی (ره) به اسلام جانی دوباره بخشیدند و همه ما را از قید و بندهای نظام طاغوت رهایی بخشیدند همه ما خودمان را مدیون ایشان می‌دانیم.

صادقی خاطرنشان کرد: آن بزرگوار با نفس مسیحایی خویش قلوب مردم را همراه انقلاب کرد و هدایت شدیم و برای ما عزت و افتخار آفرید و ملتی را که در قبل از انقلاب نامی از او برده نمی‌شد در اوج قله عزت و افتخار قرار داد.

وی افزود: اکنون نام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی تا دورترین نقطه گیتی رسیده و دل‌های مردم معطوف و شیفته امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی شده است و همه اینها به برکت ولایت فقیه در نظام اسلامی است.

 

امام خمینی(ره) با گام نهادن در راه انبیا ماندگار شد

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود گفت: امام خمینی(ره) با گام نهادن در راه اهل‏بیت (ع) ماندگار شدند.

حجت‌الاسلام سیدرضا مرتضوی اظهار داشت: با مطالعه در زندگی امام خمینی(ره) می‌توان اندیشه‌های ایشان را در سطح جامعه گسترش داد.

وی افزود: امام خمینی(ره) بین خود و خدای خویش اصلاح کرده بود، خداوند محبت او را در دل مردم جای داد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری«عشق به خمینی عشق به همه خوبی هاست».

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هم مظهر جلال و هم جمال خدا بودند و ایشان راه خدا و اهل بیت و قرآن را طی کرده و تابع هوا و هوس خودشان نبودند.

مرتضوی با بیان اینکه جوانان ما عاشق امام خمینی(ره) هستند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) چون در راه اهل بیت قدم برداشتند، همیشه در قلب‌ها حکومت می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به حضور مردم در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: سال به سال محبت مردم نسبت به امام بیشتر می شود و همانطور که شاهد هستیم کاروان‌های بسیاری پیاده و سواره به سمت حرم امام خمینی(ره) حرکت می‌کنند و و این نشان از عظمت و ماندگاری امام خمینی(ره)است.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: این انقلاب ثمره خون شهداست و هدف آن جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و طبق فرمایش امام خمینی(ره) پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و وظیفه داریم از فرمایش امام خمینی(ره) تبعیت کنیم.

 

امام خمینی(ره) برترین الگوی رفتاری و عملی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود نیز گفت: امام راحل بهترین الگوی رفتاری و عملی در راه رسیدن به کمال مطلوب و تکامل و روحیه ظلم‏ستیزی جوانان است.

حجت‌الاسلام حسین قرغی اظهار داشت: وظیفه همه علاقه‏مندان و دوستداران امام خمینی (ره) است که اولاً به افکار و اندیشه‌های آن حضرت بیشتر معرفت پیدا کنند و ثانیاً به همان صورت که ایشان عامل به باید و نبایدهای تفکری خود بودند، عمل کنند.

وی افزود: بدیهی است در این راستا با استفاده از فناوری‌های جدید مثل اینترنت و دیگر فناوری‌ها و نیز روش‌های نوین و بدیع ارتباط با مردم دنیا باید ایده‌ها و اندیشه‌های آن امام راحل را گسترش و عملیاتی کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود با بیان ماندگاری سیره امام در جامعه اظهار داشت: باید دانسته شود آن چیزی ماندنی است که از جایی آمده باشد که خود همیشگی و ماندنی است، امام خمینی(ره) وصل به کهکشان بیکران محبت و عشق به خالق هستی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)بود.

قرغی افزود: خلق و خو، سیره و منش، رفتار، گفتار و عملکرد آن حضرت نیز در همان راستا معنا و مفهوم پیدا می‌کند و همچنانکه آن دو ماندنی و ابدی هستند، امام خمینی(ره)که خودش را وقف اسلام و مردم کرده بود، با تمام وجود عشق و علاقه به خدمت به خلق الله را داشتند.

وی با بیان علاقه نسل جوان به امام خمینی(ره) بیان کرد: امور فطری ماندگاری دارند و نسل سوم و چهارم و نسل‌های بعد نیز چون فرمایشات و اندیشه‌های آن عزیز سفر کرده را مطابق با فطرت خداجو، پاک خود در می‌یابند، طبیعتاً گرایش به امام خمینی(ره) پیدا می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود افزود: جوانان در حوزه رفتاری و اجتماعی، مبارزات امام خمینی(ره) علیه ظلم و جور و ستم را مطالعه کرده و یا می‌شنوند، بنابراین ایشان را بهترین الگوی رفتاری و عملی در راه رسیدن به کمال مطلوب و تکامل و روحیه ظلم‌ستیزی خود می‌دانند.

 

حمایت از ولایت فقیه؛ زمینه‌ساز ترویج اندیشه‌های امام راحل

دبیر ستاد ارتحال امام خمینی (ره) سپاه شهرستان سمنان نیز گفت: یکی از راه‌های گسترش اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) حمایت و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه گسترش بیداری اسلامی است.

حبیب‌الله یوسفی‏فولادی اظهار داشت: حرکت امام خمینی (ره) در مسیر انقلاب اسلامی نشأت گرفته از اصل دین اسلام و جهت احیا آن بوده است لذا هر انسان دین مداری چه از نسل سوم و چه در نسل های دیگر به راه و سیره آن امام بزرگوار علاقه‏مند خواهند شد.

وی در خصوص علت ماندگاری سیره و محبت امام خمینی(ره) در قلوب ملت گفت: علت را می‌توان در حرکت امام خمینی(ره) که مسبب زنده شدن و احیای دوباره اسلامی ناب محمدی (ص) شد، دانست.

دبیر ستاد ارتحال امام خمینی (ره) سپاه شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه سمنان با حضور پررنگ و تلاشی مضاعف در راستای باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم آن طور که در شأن و منزلت امام خمینی (ره) باشد را خواهد کرد.

یوسفی‏فولادی در خصوص استقبال مردم گفت: حدود دو هزار نفر از پایگاه‌های مختلف بسیج ثبت نام نموده‌اند و استقبال امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر و پررنگ‌تر بوده است و همچنین بیان داشت که تعداد 50 دستگاه اتوبوس برای اعزام کاروان‌ها به مرقد مطهر امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد ارتحال امام خمینی (ره) سپاه شهرستان سمنان تصریح کرد: وظیفه آحاد مردم برای تداوم انقلاب و پشتیبانی عملی از ولایت تبعیت و پیروی محض از ولایت فقیه است و باید ملت ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.

 

هیچ‏کس از امام نشانی از افسردگی، تسلیم و وادادگی ندید

رهبر فرزانه انقلاب همچنین در مراسم امروز با بیان اینکه تا روزهای آخر زندگی امام، هیچ‏کس در حرف و عمل امام نشانی از افسردگی، تسلیم و وادادگی ندید، تصریح کردند: بسیاری از انقلابی‌های دنیا، از جوانی که فاصله می‌گیرند حتی حرف‌های اصلی خود را پس می‌گیرند، بیانیه‌های امام در سال‌های آخر حتی از سال 42 هم انقلابی‌تر و تندتر بود، پیر می‌شد اما دلش زنده‌تر و جوان‌تر می‌شد.

ایشان ادامه دادند: ملت ایران در همه میدان‌ها در این سی و چند سال پیروز شده است، ملت ایران راه خود و انگیزه‌های خود را اصلاح کردند و خدا کمک کرد، نتیجه هم آن شد که ایران وابسته به ایران مستقل تبدیل شد.

انتهای پیام/2249/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول