اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو ارشد پارلمان هند مدعی شد

«دهلی‌نو» آماده مذاکره با طالبان است

یک عضو ارشد پارلمان هند با اشاره به گفت‌وگوی‌های اخیر طالبان با برخی کشورهای منطقه‌ای، از آمادگی کشورش برای مذاکره با طالبان خبر داد.

«دهلی‌نو» آماده مذاکره با طالبان است

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری دنیا نیوز، «مانی شانکر» از اعضای ارشد پارلمان هند ضمن شرکت در کنفرانس آتلانتیک در واشنگتن ابراز داشت: پاکستان بابت فعالیت‌های تروریستی خسارت زیادی متحمل شده است بنابراین هند باید مذاکره با این کشور را ادامه دهد تا 2 کشور بتوانند با کمک هم تروریسم را در منطقه ریشه‌کن کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، دولت جدید پاکستان به سرپرستی نواز شریف اقدامات مثبتی در زمینه پیشرفت مذاکره بین 2 کشور و گسترش روابط دوستانه انجام دهد.

عضو ارشد پارلمان هند ادامه داد: پاکستان شیوه خود را در قبال هند تغییر داده و اکنون وقت آن رسیده که ما نیز اقدامات مثبتی را برای پیشرفت مذاکره با پاکستان انجام دهیم.

شانکر در پایان اظهاراتش با مثبت ارزیابی کردن مذاکره با شبه نظامیان، گفت و گوی طالبان با ایران و سایر کشورهای همسایه افغانستان از آمادگی هند برای مذاکره با تمام گروه‌‌ها از جمله طالبان خبر داد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته طالبان با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود، با اشاره به سفر اخیر هیئت نمایندگی این گروه به ایران، از تلاش این گروه برای رساندن پیام ملت افغانستان به گوش جهانیان خبر داد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول