اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد قالیباف در اصفهان:

قالیباف آرمان‌خواهی مبنی بر واقعیت را مدنظر دارد

دبیر ستاد محمدباقر قالیباف در اصفهان گفت: آرمان‌خواهی شعارگونه و عمل‌گرایی صرف گفتمان انقلاب را شکست می‌دهد و این در حالی است که آقای قالیباف آرمان‌خواهی مبنی بر واقعیت را مدنظر دارد.

قالیباف آرمان‌خواهی مبنی بر واقعیت را مدنظر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهران نحوی دوشنبه شب در نشستی با اعضای تشکل رویش گفت: نباید تصور کنیم که به طور حتم اصولگرایان پیروز میدان انتخابات هستند چراکه اصلاح‌طلبان می‌توانند به شیوه‌های مختلف و کمک گرفتن از رسانه‌‌های بیگانه آرای پراکنده را جذب کنند بنابراین اصولگرایان باید با درک این خطر از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

وی افزود: البته هر شخصی نقاط ضعف و قوتی دارد که می‌توان آن‌ها را نقد کرد اما به طور کلی تخریب کاندیداهای رقیب را قبول ندارم.

دبیر ستاد محمدباقر قالیباف در اصفهان با اشاره به اینکه آقای قالیباف مجموعه صفاتی دارند و معتقدم می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند، تصریح کرد: وظایف و چارچوب ریاست‌جمهوری باید در کنار یکدیگر در نظر گرفته شود اما برخی از کاندیداها قول‌هایی مانند مذاکره با آمریکا را می‌دهند که خارج از وظایف ریاست‌‌جمهوری است.

وی ادامه داد: سیاستگذاری‌های کلان نظام بر عهده رهبر معظم انقلاب است و رئیس‌جمهور تنها در قالب قانون و در زیرمجموعه چشم‌انداز 20 ساله می‌تواند قوانین را اجرایی کند.

نحوی با اشاره به مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور تأکید کرد: دیگر گروه و گرایش در انتخاب مردم تأثیری ندارد بلکه عملی کردن شعارهای وعده داده شده در کنار پایبندی به اصول نظام برای مردم مهم است.

 پرهیز از شعارزدگی و توان مدیریتی قوی، دو ویژگی مهم قالیباف

دبیر ستاد محمدباقر قالیباف در اصفهان با بیان اینکه دوری از شعارزدگی و توان مدیریتی قوی از ویژگی‌های محمدباقر قالیباف است، تصریح کرد: تجربه ایشان در ارگان‌های مختلف به خوبی نشان داده است که وی توان مدیریت و اتمام پروژه‌های مختلف را دارا است و آن را ثابت کرده است.

وی عنوان کرد: انتقادی درباره صحبت نکردن از عدالت به قالیباف وارد بود اما زمانی که من این مسئله را با وی مطرح کردم گفت که من این مسئله را عملیاتی کرده‌ام.

نحوی در ادامه صحبت‌های قالیباف گفت: زمانی که روی کار آمدم گفتم که اجازه نمی‌دهم فاصله شمال و جنوب زیاد شود و در حال حاضر ادعا می‌کنم که این فاصله کمتر نیز شده است.

 دوری از سیاست‌ز‌دگی دیگر ویژگی بارز قالیباف

وی با بیان اینکه دوری از سیاست‌زدگی از دیگر ویژگی‌های مهم قالیباف است، گفت: در طول مدتی که قالیباف در شهرداری حضور داشته و شورای شهر تهران را اداره کرده است در ماجراجویی‌ها و مناقشات وارد نشده ست.

 قالیباف ادعای عملکردی خارج از وظایف قانونی خود ندارد

دبیر ستاد محمدباقر قالیباف در اصفهان افزود: همچنین قالیباف ادعای حرکتی خارج از حیطه وظایفش را ندارد و بارها این مسئله را بیان کرده است که با توجه به اختیارات رئیس‌جمهور در قانون در حیطه نظارت مجلس می‌توانم عمل کنم و فردی نیستم که پس از هشت سال از من بشنوید که به من اجازه نمی‌دهند کار کنم.

وی افزود: با توان داخلی و علاقه و انگیزه میان نیروهای مؤمن می‌توانیم کشور را اداره و در برابر تهدیدها و استکبار جهانی مقابله کنیم و با سرافرازی از گردنه تحریم‌ها عبور کنیم.

آرمان‌خواهی یا عمل‌گرایی، چالش مهم کشور پس از جنگ تحمیلی

در ادامه نحوی در پاسخ به پرسشی راجع به دیدگاه قالیباف درخصوص آرمان‌خواهی یا عمل‌گرایی تصریح کرد: آرمان‌خواهی یا عمل‌گرایی چالش مهمی است که پس از جنگ در کشور مطرح شده است.

وی عنوان کرد: آرمان‌خواهی به دو گونه شکست می‌خورد یکی زمانی که افراد عملگرای صرف باشند که این مسئله را در دوره آقایان خاتمی و هاشمی شاهد بودیم بدین شکل که آن‌ها آرمان‌خواهی را نفی نمی‌کردند اما در عمل لیبرال دموکراسی غربی را قبول داشتند.

دبیر ستاد محمدباقر قالیباف در اصفهان با بیان اینکه این گروه گفتمان انقلاب را در ویترین می‌پسندند، تصریح کرد: اشرافی‌گری مدیریتی که شاهد آن هستیم نتیجه این‌گونه تفکرات است که در دوره هاشمی مستحکم شد.

وی تصریح کرد: گروه دیگری که به آرمان‌خواهی ضربه می‌زنند افرادی هستند که با آرمان‌خواهی از موضع شعار رفتار می‌کنند و به طور مثال در شعار می‌گویند سازمان ملل غلطی نمی‌تواند بکند اما در عمل پس از هشت سال ادعا می‌کنند که ما در شعب ابیطالب هستیم و باید تن به برخی خواسته‌های دشمنان بدهیم.

نحوی تأکید کرد: در نهایت آرمان‌خواهی مبتنی بر واقعیت را می‌توان صحیح دانست به این معنا که آرمان‌ها نیز در افق دید ما قرار داشته باشد و قالیباف به این نوع آرمان‌خواهی‌ اعتقاد دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما تمام زندگیمان را مدیون انقلاب هستیم و حاضر نیستیم آرمان‌خواهی صحیح را زیر پا بگذاریم تا تورم برطرف شود.

قالیباف تکنوکرات نیست

دبیر ستاد محمدباقر قالیباف در اصفهان در پاسخ به سئوالی راجع به تکنوکرات بودن قالیباف تصریح کرد: وی در جایی بیان کرده بود که در خصوص تحقق اهداف و آرمان‌ها به تخصص‌گرایی اعتقاد دارد بدین شکل که فاکتور اصلی در چارچوب انقلاب بودن است اما  تخصص و توان فرد نیز برای سرکار گذاشتن وی تأثیر ویژه دارد و جزو شرایط اولیه است.

وی ادامه داد: اگر تکنوکرات بودن را به معنای فردی که نگرش عمل‌گرایی دارد و موضع‌های آرمانی را قبول ندارد بدانیم به هیچ وجه درباره قالیباف صحیح نیست.

انتهای پیام/63008/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول