اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با انتقاد از عدم تلاش آمریکا برای تاثیر بر مخالفان سوری

ریابکوف: بدون حضور ایران کنفرانس ژنو ۲ موفق نخواهد بود/ شرط کناره‌گیری اسد غیرقابل قبول است

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل عدم تلاش کافی برای تاثیرگذاری بر مخالفان سوری، شرط آنها برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ را غیرقابل قبول دانست و تاکید کرد بدون حضور ایران این نشست موفق نخواهد بود.

ریابکوف: بدون حضور ایران کنفرانس ژنو ۲ موفق نخواهد بود/ شرط کناره‌گیری اسد غیرقابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دولت آمریکا به اندازه کافی از نفوذ خویش بر گروه‌های مخالف در سوریه برای فراهم ساختن شرایط به منظور برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه استفاده نمی‌کند.

ریابکوف گفت: به نظر ما آمریکا به اندازه کافی روی برنامه اعمال نفوذ بر روی ساختارهای مخالفان سوری کار نمی‌کند تا اولا آنها را برای شرکت نمایندگانشان در کنفرانس بین‌المللی برای کمک به حل بحران در سوریه که ما هر دو روی برگزاری آن کار کرده‌ایم، ترغیب کند و در ثانی آمریکا برای اتمام حجت با آنها در مورد تحمیل پیش شرط برای این منظور تلاش کافی بکار نبرده است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، یکی از شروط اصلی مخالفان سوری، حداقل برای بخش قابل توجهی از مخالفان سوری خارجی، درخواست برای کنار رفتن بشار اسد از سمت ریاست جمهوری است که این مسئله غیرقابل قبول است و بر اساس چنین مسئله‌ای نمی‌توان به توافق رسید.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین به اختلاف بین مقامات مسکو و واشنگتن در مورد دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی سوریه اشاره کرده و گفت: این موضوع هنوز حل و فصل نشده است. در وزارت امور خارجه روسیه این عقیده حاکم است که بدون حضور ایران این کنفرانس موفقیت آمیز نخواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول