اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/جدیدترین تحولات سودان/

اعتراف هیئت آفریقایی به جرایم شورشیان در سودان/ دستگیری یک جاسوس اروپایی در دارفور

اعتراف هیئتی آفریقایی به جرایم شورشیان در کردفان جنوبی سودان، دستگیری یک جاسوس اروپایی در دارفور و درخواست سودان از سودان جنوبی برای کوتاه کردن دست حامیان شورشیان سودان از حاکمیت در جوبا از جمله تحولات جدید در سودان است.

اعتراف هیئت آفریقایی به جرایم شورشیان در سودان/ دستگیری یک جاسوس اروپایی در دارفور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، اخبار جدیدترین تحولات سیاسی سودان در زیر آمده است:

دستگیری تبعه اروپایی حامل دستگاه‌های شناسایی

روزنامه «آخر لحظه» سودان چاپ امروز دوشنبه به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: نیروهای امنیتی سودان یک تبعه خارجی اروپایی را که به طور غیر قانونی وارد این کشور شده بود در استان دارفور شمالی دستگیر کردند.

این منابع گفتند: از این فرد خارجی دستگاهی اطلاعاتی دوربین های مدار بسته و تلسکوپ کشف و ضبط شده است.

این فرد 4 پاسپورت با نام خود و مهرهایی تقلبی مخصوص طرف هایی رسمی و کشورهایی خارجی با خود داشت و پس از دستگیری تحت بازجویی است.

خارطوم: سلواکر دست حامیان شورشیان سودان را از حاکمیت سودان جنوبی کوتاه کند

دائره سیاسی حزب کنگره ملی حاکم بر سودان از سلواکر میاردیت رئیس جمهور سودان جنوبی خواست که گروهی در داخل نهاد حاکمیت این کشور که حامی شورشیان جبهه انقلابی است برکنار کند.

قبیس احمد معاون حوزه اطلاع رسانی حزب کنگره ملی حاکم بر سودان در پایان نشست دائره سیاسی این حزب گفت:ما دولت جوبا را در جریان تجاوزات کامل جبهه انقلابی قرار داده ایم و از آن خواسته ایم که گروهی را که موجب توقف روند صلح بین دو سودان شده اند کنار بگذارد تا دو سودان به روند تکمیل صلح و اجرای توافقنامه های مشترک ادامه بدهند.

سودان به شهروندان خود درباره عبور غیرقانونی از مرز با لیبی هشدار داد

دولت سودان به شهروندان خود هشدار داد که از سفر به لیبی به طور قاچاقی و غیرقانونی پرهیز کنند.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان در بیانیه ای اعلام کرد: مرزهای لیبی به تصمیم وزارت دفاع این کشور بسته است و این مناطق مناطق عملیاتی محسوب می‌شود.

یک گروه 70 الی 80 نفره از شهروندان سودانی و غیر سودانی که قصد داشتند با عبور غیرقانونی از مرز سودان با لیبی خود را از این کشور به اروپا برسانند در تلاش برای عبور از مرز تحت تعقیب نیروهای گارد مرزی لیبی قرار گرفتند.

یکی از خودروهای حامل مهاجران غیرقانونی در جریان این تعقیب و گریز واگون شد که کشته شدن 12 سودانی و سه تبعه دیگر آفریقایی را به همراه داشت.

اعتراف هیئت اطلاعاتی منطقه دریاچه های بزرگ به جرایم شورشیان جبهه انقلابی در سودان

یک هیئت اطلاعاتی مشترک وابسته به منطقه کشورهای حوزه دریاچه های بزرگ به منظور اطلاع از اوضاع در استان کردفان جنوبی به شهر کادوگلی مرکز استان کردفان جنوبی سفر کردند.

این هیئت ضمن بازدید از مناطق جنگ زده و مورد حمله و چپاول شورشیان جبهه انقلابی گزارشی از اوضاع امنیتی  و انسانی مردم این منطقه طی جنگ سال 2011 تاکنون دریافت کرد.

اعضای این هیئت شمار زیاد موارد آشکار تجاوزات شورشیان در حمله به غیرنظامیان و نابود کردن زندگی ایمن مردم کردفان جنوبی را تایید کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول