اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجویان دورودی از انتظارتشان از رئیس جمهور یازدهم می‌گویند

کنترل تورم و سامان دادن به اقتصاد تک محصولی

دانشجویان شهرستان دورود از رئیس جمهور آینده انتظار دارند، به وضعیت اقتصاد تک محصولی کشور رسیدگی و تورم را کنترل کند.

کنترل تورم و سامان دادن به اقتصاد تک محصولی

 به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، 11 روز دیگر تا شروع حماسه سیاسی توسط مردم شریف ایران مانده است، حماسه‌ای که با عنایت خداوند مشتی محکم از سوی ملت ایران بر دهان استکبار جهانی خواهد بود، از این رو فرصت مناسبی دست داد، تا با حضور میان یک جمع دانشجوی از خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها مطلع شویم.

خواسته‌های که به حق بوده و اکثرا همراه با شور و شعور جوانی همراه بود که نشان از بصیرت بالای دانشجویان و جوانان کشور اسلامی ما دارد.

*دوری از سیاست‌زدگی

یک دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود به خبرنگار فارس گفت: به نظر من اکثر انتظارات ما در سه شاخه اقتصاد، فرهنگ و سیاست خلاصه می‌شود.

حسن کوچک‌زاده افزود: من از رئیس جمهور توقع دارم که اجازه ندهد، جریانات سیاسی بر برنامه‌های دولت و ملت اثر گذارد.

کوچک‌زاده اظهار داشت: سیاست‌زدگی یکی از مشکلات مقابل انقلاب و جامعه ما است، باید از سیاست‌زدگی جدا شویم و تمام تمرکزمان را روی عملگرایی قرار دهیم.

* اشتغال جوانان امید به زندگی را افزایش می‌دهد

دانشجوی رشته برق قدرت دانشگاه ملی لرستان گفت: من دو سال دیگر فارق‌التحصیل می‌شوم، اما امید چندانی به بازار کار در آینده ندارم، پس یکی از مشکلات اصلی ما اشتغال جوانان است.

آرش افزود: برادر من زمانی که در دانشگاه تربیت مدرس وارد شد، همه ما بسیار خوشحال شدیم، چرا که همه فکر می‌کردیم، در یک شغل مناسب مشغول به کار می‌شود، اما ماه اول 300 هزار تومان حقوق گرفت و ماه دوم نیز همین طور ولی در ماه سوم 150 هزار تومان، نکته جالب آنجا بود که به او اعلام کردند که مبلغ 300 هزار تومان را باید بازگرداند، چراکه حقوق او به نصف تقلیل یافته است!

آرش گفت: پس در مرحله دوم کیفیت شغل نیز مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی دیگر از انتظارات ما تخصصی شدن شغل‌ها بر اساس رشته تحصیلی افراد است، یا به نوعی دیگر شایسته سالاری، چرا که اگر هر فرد به درستی و به حق در جای خود قرار گیرد، بهترین بازدهی را در بر دارد.

این دانشجوی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید نگاه ویژه‌ای به تکمیل محیط‌های آموزشی و کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌های سراسر ایران داشته باشد، چون کمبود امکانات باعث می‌شود، تا دانشجو چندان فنون رشته خود را آموزش نبیند و در نتیجه این موضوع افزایش نیروهای ناکارآمد را در پی‌دارد.

‌‌*تمام ایران زیر یک چتر به نام عدالت قرار گیرند

دانشجوی رشته حسابداری در دانشگاه علمی کاربردی دورود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: عدالت یکی از شاخص‌های مهم مورد نظر من است، به این معنا که از نظر رئیس جمهور شرقی‌ترین نقطه ایران تا غربی‌ترین نقطه آن باید با یک چشم دیده شود.

پیمان شاهوردی افزود: در خوشبینانه‌ترین حالت ناعدالتی در هر نقطه جهان که باشد، باعث می‌شود، بسیاری از استعدادها شکوفا نشود و در بدترین حالت باعث تباهی و نابودی فرد می‌شود. وی اظهار داشت: امیدواریم با یک انتخاب اصلح توسط مردم ایران شاهد گسترده شدن چتر کامل عدالت بر ایران اسلامی باشیم.

*ورزش باعث تقویت روحیه و وحدت می‌شود

یک دانشجو رشته تعمیر ماشین آلات صنعتی دانشگاه علمی کاربردی گفت: در حال حاضر که انتظارات از رئیس جمهور بسیار است، مثل اقتصاد، اشتغال و... ولی به نظر من با توجه نوع فعالیت‌هایم بهبود وضعیت ورزش ایران را می‌خواهم.

فرشاد نصرتی افزود: در حال حاضر ورزش ایران در یک رکود و افت بسیار است، شاید در یک مقطع در یک یا دو رشته نتایج خوبی کسب کرده باشیم اما با توجه به جایگاه کشور ایران و استعداد های موجود باید به مراتب بهتر شویم.

دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: ورزش نه تنها در سلامت جامعه با اهمیت است بلکه تأثیر بسیاری در روحیه و وحدت یک ملت خواهد داشت، اگر دقت کنید، پس از کسب یک نتیجه درخشان توسط فرزندان این کشور تمام مردم به وجد خواهند آمد و تا ساعت‌ها به ابراز خوشحالی می‌پردازند.

نصرتی گفت: با هیچ سرمایه‌ای نمی‌توان در این وسعت به مردم یک کشور روحیه داد.

*کنترل تورم و سامان دادن به اقتصاد تک محصولی

دانشجوی رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین مشکل مردم تورم است که دلایل بسیاری دارد.

سالاروند افزود: رئیس جمهور آینده باید هرچه سریع‌تر تورم را کنترل کرده و اقتصاد پوسیده کشور را سامان دهد.

وی خاطرنشان کرد: نباید از سیاست خارجه نیز غافل شویم، چرا که با اتخاذ تصمیمات صحیحی می‌توانیم اقتصاد و تورم را در وضعیت مطلوب‌تری قرار دهیم.

*محافظت از آرمان‌های امام (ره)

دانشجوی رشته معماری دانشگاه علمی کاربردی دورود گفت: کشور ما بیش از 30 سال است که در مقابل همه مشکلات دست از آرمانهای امام (ره) و شهدا نکشیده است، باید هر کسی که میهمان ساختمان پاستور می شود محکم و مقاوم از آرمان های امام محافظت کند.

حسین نقدی افزود: همان طور که امام خمینی (ره) گفتند، اگر مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند، جامعه ما از همه خطرها به دور می‌ماند.

*توجه به دستگاه دیپلماسی

دانشجوی رشته مدیریت دانشگاه دورود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سیاست خارجه و دستگاه دیپلماسی یک کشور جزء اعضای اصلی یک دولت است و باید رئیس جمهور آینده به این موضوع توجه اساسی داشته باشد.

زهرا موسوی افزود: در سیاست خارجه ما باید توجه خاصی به صلاح کشور شود و به همین منظور باید بهترین برنامه اتخاذ شود.

موسوی خاطرنشان کرد: راهنمایی‌ها و دستورات رهبر معظم انقلاب در این رابطه جهت حرکت با اقتدار به جلو بسیار مؤثر است.

*آسان کردن ازدواج برای جوانان

دانشجوی رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور دورود اظهار داشت: مشکلاتی نظیر اشتغال مسکن و تورم مشکلاتی هستند که یک جوان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و باعث می‌شود که فرد امید به آینده زندگی خود را از دست دهد.

حمید یاراحمدی با اشاره به عدم تمایل جوانان برای ازدواج در سالیان اخیر گفت: باید رئیس جمهور آینده ما برای آسان کردن ازدواج تلاش کند، چراکه با ازدواج، یک جوان از فساد احتمالی به دور می‌ماند.

وی افزود: بر طرف کردن مشکل اشتغال، مسکن و تورم که در جامعه برای همه قابل احساس است، توسط رئیس جمهور از اقدامات مهم و اساسی است.

*انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست

دانشجوی رشته شیمی در دانشگاه دورود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از دستاوردها و موفقیت‌های دولت قبل انرژی هسته‌ای بوده است که باید به صراحت اعلام کرد که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.

محمدی افزود: رئیس جمهور آینده نیز باید بر این موضوع پا فشاری کند و نقاط قوت را ادامه و نقاط ضعف را با تدابیر خود پوشش دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت انرژی در سال‌های آینده و پایان منابع نفتی و گازی، قدرت یک کشور در گرو میزان انرژی آن کشور است.

گزارش از توحید وانشانی

انتهای پیام/2304/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول