اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/آخرین تحولات بحرین/

حمله نیروهای آل‌خلیفه به 23 خانه و بازداشت 24 شهروند بحرینی

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین از حمله نیروهای آل خلیفه به 23 خانه و بازداشت 24 نفر از شهروندان بحرینی در سه روز اخیر خبر داد.

حمله نیروهای آل‌خلیفه به 23 خانه و بازداشت 24 شهروند بحرینی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی بحرین در طول سه روز گذشته 24 شهروند از جمله دو زن و یک کودک را بازداشت کرده و به 23 خانه در مناطق مختلف این کشور یورش بردند.

این بیانیه افزود: نیروهای رژیم بحرین هفت نفر را زخمی کرده و در چهار مورد به اموال خصوصی مردم آسیب زدند و چهار شهروند بحرینی را شکنجه کردند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای آل خلیفه از سلاح و گازهای سمی و خفه کننده در 26 منطقه مختلف استفاده کردند که باعث آسیب رسیدن و ایجاد حالت خفگی در بین شمار زیادی از شهروندان شد.

بر اساس این بیانیه، بیش از 51 منطقه در بحرین نیز شاهد اعتراضات مردمی بود.

در همین حال، خانواده نفیسه العصفور یکی از زنان معترض بحرینی که در بازداشت به سر می‌برد، درباره وضعیت جسمانی و سلامتی وی ابراز نگرانی شدید کرد و گفت که نفسیه از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد و از درمان وی در مجتمع پزشکی سلمانیه جلوگیری شده است.

خانواده نفسیه العصفور خواهان آزادی وی شد زیرا هیچ دلیلی برای اتهامات وارده وجود ندارد. نفسیه العصفور قرار است در 20 ماه جاری میلادی به دادستانی ارجاع شود.

وزارت رژیم بحرین نفسیه العصفور و ریحانه الموسوی را به آنچه «تلاش برای اجرای اقدامی تروریستی» در جریان تمرین‌های رسمی برای مسابقات فرمول یک متهم کرده است.

در همین حال، مسئول اداره آزادی‌های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین با ارائه گزارشی درباره نقض آزادی دینی در بحرین به پروفسور هینر بیلدفیلدت، مخبر ویژه آزادی دینی در سازمان ملل متحد، از وی خواست به این کشور سفر کند.

شیخ میثم السلمان با هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک تخریب مجدد مسجد ابوطالب در شهر حمد و تلاش رژیم آل خلیفه به منظور انتقال دو مسجد فدک الزهراء و العسکری به منطقه‌ای دوردست، افزود: برخی طرف‌های بحران ساز رژیم در این زمینه دستوراتی رسمی صادر کرده‌اند.

بیلفیلدت نیز با ابراز تمایل نسبت به سفر به بحرین در نزدیک ترین زمان ممکن، اعلام کرد که از اوضاع بحرین به ویژه مساجد ویران شده اطلاع داشته و به همین علت برای سفر به بحرین با هماهنگی مقامات منامه خواهد کوشید.

در همین حال پایگاه اینترنتی جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: شمار زیادی از مردم این کشور با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز، مجازات عاملان کشتار مردم و آزادی زندانیان را خواستار شدند.

وفاق خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی مناطق مختلف کشور را به محاصره درآورده و پست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند که شبیه به نوعی اعلام حالت فوق العاده غیرعلنی است.

این گروه مخالف رژیم بحرین افزود: هدف از اینگونه اقدامات امنیتی نیروهای بحرین که باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده‌اند، جلوگیری از آزادی بیان، اندیشه و مطالبات مشروع مردم در زمینه دموکراسی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول