اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت مرسی از سیاستمداران و مسئولان مصری برای بررسی گزارش سد «النهضه»

رئیس جمهور مصر از سیاستمداران و صاحبان رأی دعوت کرد که امروز دوشنبه در نشستی گزارش مربوط به سد النهضه اتیوپی را بررسی کنند.

دعوت مرسی از سیاستمداران و مسئولان مصری برای بررسی گزارش سد «النهضه»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «محمد مرسی» خواستار برگزاری نشست گسترده ملی با حضور اعضای گروه‌ها و احزاب سیاسی و برخی شخصیت‌های مردمی به منظور اطلاع یافتن از گزارش سد النهضه و دیدگاه نهاد ریاست جمهوری درباره تعامل با آن شد.

بیانیه ریاست جمهوری پس از نشست مرسی در کاخ ریاست جمهوری با هیئت مصری شرکت‌کننده در کمیته کارشناسان بین‌المللی متشکل از مصر، سودان و اتیوپی، صادر شد.

در این بیانیه آمده است که «محمد کامل عمرو» وزیر خارجه، «محمد بهاء الدین» وزیر منابع آب و «عصام الحداد» مشاور رئیس جمهور در امور خارجه و همکاری بین‌المللی  در نشست مذکور شرکت داشتند و نتایج گزارش کمیته سه جانبه و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی و تاثیرات آن بر منابع آب و امنیت سد و خطرات زیست محیطی آن را مورد بررسی قرار دادند.

در همین رابطه «باکینام الشرقاوی» معاون مرسی در امور سیاسی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت که از جمله دعوت‌شدگان به نشست امروز دوشنبه، «سعدالکتاتنی» رئیس حزب آزادی و عدالت، «یونس مخیون‌‌‌» رئیس حزب سلفی النور، «محمد البرادعی» رئیس حزب الدستور، «عمرو موسی» رئیس حزب کنگره و «ایمن نور» رئیس حزب غد الثوره است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول