اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه

نشست علمی «نظرسنجی انتخاباتی و میزان واقع نمایی ‌آنها» برگزار شد

نشست علمی «نظرسنجی انتخاباتی و میزان واقع نمایی آنها» از سوی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار شد.

نشست علمی «نظرسنجی انتخاباتی و میزان واقع نمایی ‌آنها» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در نشست علمی نظرسنجی انتخابات و میزان واقع نمایی آنها، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا و دکتر علیرضا پویا،‌ جمعی از طلاب حوزه علمیه و دانشجویان حضور داشتند.

پارسانیا عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست با اشاره به پیشینه نظرسنجی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ مرکز رسمی برای نظرسنجی در انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات سال 76 نداشته‌ایم،‌ اما از ابتدای انقلاب مراکز غیر رسمی در انتخابات‌ها به صورت منطقه‌ای نظرسنجی انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد:‌ باید به دنبال فعال کردن مرکزی برای نظرسنجی در حوزه باشیم و نیاز به مرکز مطمئنی در این خصوص داریم. نبود کانون‌های نظرسنجی در قم از نقاط خلأ است و دانشجویان و طلبه‌های فراوانی برای انجام این فعالیت در دسترس هستند.

در ادامه این نشست علیرضا پویا رئیس سابق مرکز تحقیقات صدا و سیما با اشاره به موارد استفاده از نظرسنجی‌ها گفت:‌ در جوامع امروز تغییر نظر افکار عمومی بسیار مهم است. روند تحولات فکری مردم را با روش نظرسنجی می‌توانیم به دست بیاوریم و تا حدی آینده را پیش‌بینی کنیم که البته این کار شدنی است.

وی اضافه کرد:‌ اگر نتایج انتخابات‌ها در سال‌های 76، ‌80 و 84 را کنار هم بگذاریم ‌روند تحولات در افکار عمومی جامعه تا حد زیادی قابل رصد است و تا حد زیادی می‌توان تحولات فکری جامعه را در آینده پیش‌بینی کرد.

در قسمت پایانی این نشست حاضران پرسش‌های خود را در زمینه نظرسنجی مطرح کردند و اساتید حاضر در نشست به این پرسش‌ها پاسخ دادند.

انتهای پیام/2258/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول