اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل حمله برداشت ‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه

رئیس محیط زیست آستانه‌اشرفیه مجروح شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه سفیدرود با بیل مکانیکی رئیس محیط زیست آستانه‌اشرفیه را مجروح کردند.

رئیس محیط زیست آستانه‌اشرفیه مجروح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس در نشست محیط زیست گیلان با بیان اینکه سال‌هاست رودخانه‌های استان مورد تاراج باندهای قاچاق شن و ماسه قرار دارد، اظهار کرد: سال‌هاست مأموران حفاظت محیط زیست گیلان در مقابله با این متخلفان مورد تعرض قرار می‌گیرند.

وی، واقعیت دردناک در معرکه چپاول انفال را تنها بودن مأموران محیط زیست و عدم انجام وظایف اصلی توسط سازمان‌های مربوطه دانست.

این مسئول اذعان کرد: طبق قانون حفاظت از حریم و بستر رودخانه به این سازمان‌ها محول شده است، اما عملاً عملیات حفاظت از این عرصه برای محیط‌بانان و محیط زیست استان سنگینی می‌کند.

وی با بیان اینکه میل فراوان به غارت این حوزه‌ها صحنه درگیری‌های دلخراشی را موجب می‌شود، اذعان کرد: این امر آسیب‌های جدی بر پیکره محیط‌بانی گیلان وارد می‌کند.

عبدوس خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های انتظامی، نظارتی و امنیتی با دقت نظر عمیق‌تر نسبت به مسایلی از این دست وارد نشوند، حاکمیت دولت بر انفال و حقوق عمومی متزلزل و مخدوش می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت تمام دستگاه‌های موصوف و اجرایی استان، متذکر شد: بدون حمایت دستگاه‌ها نمی توان سهم موثر نسل آینده از پایداری منابع تجدید شونده را تضمین کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان یادآور شد: ما تمام امکانات خود را در حمایت از محیط‌بانان و حافظان محیط زیست استان بسیج می کنیم تا علاوه بر احقاق حقوق عمومی، راه را بر چپاولگران ببندیم و اقتدار حاکمیتی دستگاه خود را بر حوزه قاچاق شن و ماسه و تخریب رودخانه‌ها مستولی کنیم.

به گفته وی، شرکت دستگاه‌های برداشت کننده شن و ماسه غیرمجاز مربوط به شرکت «عقاب» است که اخیراً مدیران آن با معرفی به دستگاه قضایی به چند ماه حبس و پرداخت جرایم محکوم شده بودند.

عبدوس درباره جزییات حادثه، اذعان کرد: ماموران حفاظت محیط زیست پس از مشاهده تخلف متخلفان برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه سفیدرود دستور توقف عملیات را دادند که راننده از این دستور تمکین نکرد و بازوی بیل مکانیکی را برای ضرب و جرح ماموران چرخاند که این چرخش موجب زخمی شدن رئیس محیط زیست آستانه‌اشرفیه از ناحیه دست و پای چپ وی شد.

وی یادآور شد: راننده بیل مکانیکی پس از این حادثه متواری شد و اکنون دستگاه بیل مکانیکی توسط ماموران توقیف بوده و شکایتی در این زمینه در حال تسلیم به دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول