اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

تأکید جمهوری اسلامی ایران بر حمایت همه جانبه از سوریه

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه به عنوان جبهه پایداری و مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین تاکید کرد.

تأکید جمهوری اسلامی ایران بر حمایت همه جانبه از سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، گروهی از خبرنگاران و سردبیران روزنامه‌های کثیرالانتشار مصری روز یکشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار کردند.

​در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی بین ملته‌ای ایران و مصر خاطرنشان کرد که بعد از پیروزی خیزش مردمی در مصر، ‌توسعه روابط بین دولت‌های دو کشور سیر طبیعی خود را طی کرده و تاکنون همکاری‌های خوبی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر شکل گرفته و ادامه دارد.

​در این نشست تعدادی از سردبیران و مسئولان روزنامه‌های مصری در خصوص ارتقای سطح روابط سیاسی بین دو کشور؛ بحران سوریه و چگونگی همکاری‌های منطقه‌ای بین ایران و مصر به منظور مهار بحران سوریه؛ سوالاتی را طرح کردند که در پاسخ به سوالات مذکور، امیرعبداللهیان به حضور فعال ایران در چارچوب طرح  مرسی، رئیس جمهور مصر برای حل و فصل بحران سوریه اشاره کرد و همچنین درباره تبادل هیئت‌های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و مصر در هفته‌های اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

​وی بر ضرورت ارتقای روابط دو کشور و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین تأکید کرده و با تشریح مواضع کشورمان درباره بحران سوریه، بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه به عنوان جبهه پایداری و مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول