اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس مسائل راهبردی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

اردوغان طعمه توطئه آمریکایی–اسرائیلی است/ ۶۱ خبرنگار ترک در زندان هستند

یک کارشناس مسائل راهبردی سوریه با اشاره به اینکه نخست وزیر ترکیه طعمه توطئه آمریکایی–اسرائیلی در منطقه خاورمیانه است، تاکید کرد: وی باید نتیجه شراکت با آنها را ببیند.

اردوغان طعمه توطئه آمریکایی–اسرائیلی است/ ۶۱ خبرنگار ترک در زندان هستند

«عمار مرهج» کارشناس مسائل راهبردی سوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه گت: «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه شریک توطئه آمریکایی- اسرائیلی در خاورمیانه است از همین رو باید طعم این شراکت را چشیده و نتیجه آن را ببیند و بداند که خود طعمه آن خواهد شد.

وی گفت: اردوغان به دلیل فاسد کردن اقتصاد ترکیه و مشکل آفرینی با همسایگان، تمام مفاهیم واقعی و منطقی سیاسی را زیر پا گذاشته است.

این کارشناس سوری اظهار داشت: در این شرایط و هنگامی که اقتصاد ترکیه هیچ گونه تعاملی با عراق، سوریه، لبنان و ایران نداشته باشد، در بن بست قرار گرفته و راهی برای توسعه آن باقی نمی ماند.

بیش از 60خبرنگار ترک در زندان به سر می برند

وی گفت: آیا رویای اردوغان برای احیای امپراتوری عثمانی فقط با کشتار روزنامه‌نگاران و دستگیری آنان امکان پذیر است؟ به ویژه اینکه اکنون بیش از 61 خبرنگار در زندان های حزب حاکم عدالت و توسعه به سر می برند.

مرهج در ادامه افزود: در این شرایط ترک‌ها به دلیل عملکرد دجالی که برای عرض اندام و معرفی خود به عنوان سلطان عثمانی، نمایش های این چنینی راه انداخته است، دستخوش بی اعتمادی شده اند.

هر کس سم پاشی می کند باید آن را استنشاق کند

وی با خطاب قرار دادن اردوغان از وی خواست توصیه هایی را که در فواصل زمانی مختلف برای عراق و ایران مطرح می کند در مورد ملت ترکیه به کار بگیرد زیرا هر کس سم پاشی می کند خود نیز باید آن را استنشاق کند.

این کارشناس سوری تصریح کرد: اردوغان شریک توطئه آمریکایی- اسرائیلی در منطقه است غافل از اینکه خود طعمه آن خواهد شد زیرا کسی که کشور و مرزهایش را به صحنه نیروهای مسلح تبدیل کرده و تصور می کند با موشک های پاتریوت قدرت خود را برای ملت ترک به نمایش می گذارد به خطا رفته است.

اردوغان راه را اشتباه رفته است

وی تاکید کرد: اشتباه دیگر اردوغان این است که در کنار نیروهای ناتو قرار گرفته است به این امید که وارد اتحادیه اروپا شود اما باید بداند که راه را اشتباه رفته و باید در برخورد با مردم شیوه درستی را در پیش بگیرد و از این واقعیت نیز غافل نماند که فرصت چندانی برای او فراهم نیست.

مرهج افزود: اردوغان ملت ترکیه را به زیاده‌خواهی های خود فروخت زیرا به دنبال ریاست بر ترکیه برآمده و کوشید قانون اساسی آن را تغییر دهد و دوم اینکه در مورد سهم خطوط گازی که از خاک ترکیه می گذرد چشم طمع دوخته و همچنین رویای امپراتوری عثمانی را در سر می پروراند و پول‌های کشورهای عربی خلیج فارس او را وسوسه می کند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول