اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس نظامی سوری در گفت‌وگو با فارس:

موشک های اس-300 عملکرد نظامی سوریه را در وضعیت جدیدی قرار می دهد

یک کارشناس مسائل نظامی سوریه با اشاره به قرارداد خرید موشک اس-300 از روسیه گفت: در اختیار داشتن این موشک‌ها عملکرد نظامی سوریه را در وضعیت جدیدی قرار خواهد داد.

موشک های اس-300 عملکرد نظامی سوریه را در وضعیت جدیدی قرار می دهد

«یحیی سلیمان» سرلشگر بازنشسته ارتش و کارشناس مسائل نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشت: در اینکه سوریه با روسیه در مورد خرید موشک های اس-300 قرارداد امضا کرده است شکی نیست و این موشک‌ها  عملکرد نظامی سوریه را در وضعیت جدیدی قرار خواهد داد.

اس-300 عامل بازدارنده در برابر حملات اسرائیل است

وی افزود: اس-300 از نظر راهبردی برای سوریه در برابر تمام دشمنان احتمالی حمایت می کند و در مقابل هرگونه تلاش برای نقض حریم هوایی این کشور به ویژه از سوی اسرائیل، عامل بازدارنده خواهد بود.

این کارشناس سوری تصریح کرد: این در حالی است که اسرائیل بارها حریم هوایی سوریه را نقض کرده و آن را هدف حمله قرار داده است بنابر این در اختیار داشتن موشک های مزبور مانعی در برابر اقدامات تجاوزکارانه دشمنان خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به برد زیاد این موشکها و امکانات فنی پیشرفته آن، اسرائیل دیگر نمی تواند مانند قبل سامانه های موشکی سوریه را تحت تاثیر قرار دهد.

سلیمان در ادامه اظهار داشت: این موشک‌ها بسیار پیشرفته تر از سامانه موشکی پاتریوت ناتو و آمریکا است که در مرز سوریه و ترکیه مستقر شده است.

وی تاکید کرد: در اختیار داشتن موشک های اس-300، عملکرد نظامی آینده سوریه را متحول کرده و آن را از قدرت بازدارندگی واقعی برخوردار می سازد. از همین رو در اختیار داشتن آن به نیروهای زمینی که چیزی جز سلاح و مهمات کم ندارند، امکان می دهد در برابر هرگونه جنگ احتمالی مجهز شده و بتواند از امکانات خود به طور کامل استفاده کند.

این کارشناس سوری تصریح کرد: این موشک‌ها یک سلاح دفاعی در برابر هرگونه هواپیماهای دشمن با سرعت بالا است و می تواند با هرگونه حرکت در حریم هوایی سوریه به ویژه حرکت موشک‌های بالستیک مقابله کند.

وی افزود: موشک های اس 300 از قدرت هدف گیری بسیار بالایی برخوردار است و در مقایسه با تمام موشک های هم نسل خود به جز اس-400 برتر است. از همین رو در رویارویی احتمالی آینده سلاحی ویرانگر به شمار می آید.

سلیمان تاکید کرد هیچ نهاد بین المللی نمی تواند سوریه را به دلیل در اختیار داشتن موشک های اس 300 مورد تحریم قرار دهد زیرا این سلاح ها دفاعی بوده و بسیاری از کشورهای منطقه آن را در اختیار دارند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول