اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس

رجبی خواستار افزودن رشته‌ای ترکیبی به مسابقات بین‌المللی قرآن شد

حافظ کل قرآن بین‌المللی با اشاره به تلاش سازمان اوقاف برای به حداقل رساندن نقاط ضعف مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: تلفیق رشته حفظ و تفسیر قرآن به عنوان رشته‌ای مستقل باعث ارتقای کیفیت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خواهد شد.

رجبی خواستار افزودن رشته‌ای ترکیبی به مسابقات بین‌المللی قرآن شد

«علی رجبی» حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری شایسته افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هر ساله به همت سازمان اوقاف برگزار می‌شود که امسال نیز پرشورتر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روند رو به رشدی دارد، تصریح کرد: اهتمام مسئولان اوقاف، تقویت نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط ضعف در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن است که این پیشرفت در سال‌های اخیر کاملاً مشهود است.

رجبی برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پیشنهاداتی ارائه داد و گفت: اضافه شدن یک رشته به عنوان رشته حفظ قرآن کریم همراه با تفسیر به مسابقات بین‌المللی قرآن باعث ارتقای شأن مسابقات می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «حفظ قرآن مقدمه نیکی است برای تفسیر» ادامه داد: در حال حاضر دو رشته قرائت و حفظ قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی مورد توجه است که امیدواریم با همفکری و اتفاق نظر بین اهل سنت و تشیع شاهد اضافه شدن رشته حفظ قرآن همراه با تفسیر در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم باشیم.

نفر اول رشته حفظ در مسابقات بین‌المللی قرآن سازمان اوقاف در سال 89 تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، فعالان و نخبگان قرآنی هر کشور شناسایی شده و در این مسابقات شرکت کنند تا علاوه بر تکریم آنها، با برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی در گسترش فعالیت‌های قرآنی گامی نوین برداشته شود.

هدفمند کردن فعالیت‌های قرآنی با تعامل بین نخبگان قرآنی و مسئولان

رجبی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف باید فعالان قرآنی در هر منطقه از کشور را نیز برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مهمان کند، افزود: تعامل بین فعالان قرآنی و سازمان اوقاف بر تکریم شأن نخبگان قرآنی که در هر منطقه مشغول به خدمت‌رسانی به قرآن کریم هستند، سبب هدفمند کردن فعالیت‌های قرآنی خواهد شد.

وی ادامه داد: ارتباط اوقاف با نخبگان قرآنی که تجربیات زیادی در عرصه اجرایی کسب کرده‌اند، می‌تواند در گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور کمک به سزایی داشته باشد.

این حافظ بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: سازمان اوقاف می‌تواند با تدوین آیین‌نامه‌ای مبنی بر کمک از نخبگان قرآنی به عنوان مشاوران قرآنی اوقاف، مسابقات بین‌المللی قرآن را هر سال بهتر از سال گذشته برگزار کند.

رجبی افزود: اگر اوقاف با نخبگان قرآنی ارتباط مستمر داشته باشد و از آنها به عنوان گروه مشاوران قرآنی مشورت بگیرد، به طور حتم در ارتقای فعالیت‌های قرآنی به ویژه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم موفق‌تر عمل خواهد کرد؛ چرا که در کنار یک مدیر موفق، گروه مشاوران کار آزموده، توسعه‌بخش فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.

وی ادامه داد: ظرفیت ایران و جهان اسلام برای ایجاد تنوع در فعالیت‌های قرآنی بیش از آنچه که صورت می‌گیرد است که باید برای افزایش فعالیت‌های قرآنی تصمیم‌های کارآمدی اتخاذ شود.

رجبی، یکی از راه‌های گسترش فعالیت‌های قرآنی را تشکیل کارگاه آموزشی برای نخبگان هر استان در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: دعوت از نخبگان قرآنی هر منطقه و تعامل بیشتر سازمان اوقاف با آنها باعث رشد فعالیت‌های قرآنی در کشور می‌شود.

نفر اول رشته حفظ در مسابقات بین‌المللی قرآن سازمان اوقاف در سال 89 خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شاهد تکراری بودن برخی از سؤالات نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن بودیم که امیدواریم امسال مسئولان مربوطه با پالایش سؤالات، از تکراری بودن آنها جلوگیری کنند.

وی افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم استفاده کرد تا بتوانیم با ایجاد تنوع و گسترش فعالیت‌های قرآنی شاهد پیشرفت هر چه بیشتر کشور باشیم.

رجبی در پایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های مسئولان سازمان اوقاف برای بهتر برگزار شدن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار امیدواری کرد که امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول