اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس ‌جمهور

بزرگ‏ترین و طولانی‌ترین تونل شمال کشور بهره‌برداری شد

بزرگ‏ترین و طولانی‌ترین تونل شمال کشور با حضور رئیس ‌جمهور در گردنه امامزاده هاشم دماوند بهره‌برداری شد.

بزرگ‏ترین و طولانی‌ترین تونل شمال کشور بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری دماوند، با بهره‌برداری از این طرح و حذف گردنه امامزاده هاشم، فاصله 21 کیلومتری منطقه مشاء در دماوند تا پلور در استان مازندران به 12 کیلومتر کاهش می‌یابد.

با حضور رئیس‌جمهور بزرگ‏ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به طول بیش از سه کیلومتر و قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز افتتاح شد.

محمود احمدی‌نژاد با حضور در محل احداث بزرگ‏ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به طول 3 هزار و 290 متر در قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز، ضمن افتتاح این پروژه جاده‌ای از بخش‌های مختلف تونل بازدید و با توضیح مسئولان در جریان چگونگی مراحل احداث این پروژه قرار گرفت.

همچنین با حضور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه آغاز شد.

رفع مهم‏ترین گره ترافیکی محور هراز، مشکلات زمستانی این محور که حدود 70 درصد آن در گردنه امامزاده هاشم است، ارتقای مشخصات هندسی مسیر و حذف پیچ‌های با شعاع قوس پایین و کاهش شیب طولی مسیر، کاهش طول مسیر به میزان حدود 9 کیلومتر و کاهش قابل ملاحظه زمان سفر با صرفه‌جویی 300 میلیارد ریال در سال و نیز کاهش مصرف سوخت در حدود هزار میلیارد ریال در سال و کاهش قابل ملاحظه سوانح جاده‌ای با صرفه‌جویی 500 میلیارد ریال از جمله مزایای اجرای این طرح است.

محور هراز یکی از مهم‏ترین محورهای مواصلاتی استان‏های تهران و مازندران است.

در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‏ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور، علاوه بر رئیس‌جمهور، نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، تمدن استاندار تهران و طاهایی استاندار مازندران حضور داشتند.

انتهای پیام/2568‌/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول