اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‏نژاد در حاشیه افتتاح تونل مشاء:

دولت بریز و بپاشی در اجرای پروژه‌ها نداشته است

رئیس‌ جمهور در حاشیه افتتاح تونل مشاء گفت: دولت بریز و بپاشی در اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور نداشته است.

دولت بریز و بپاشی در اجرای پروژه‌ها نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری دماوند، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در حاشیه افتتاح بزرگ‏ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه راهسازی در محورهای تهران - شمال اظهار کرد: با قدردانی از همه تلاشگران و دست‏اندرکاران اجرای پروژه‌های راه‏سازی در شمال کشور، باید گفت که اجرای این پروژه‌ها با هزینه‌های پایین و مقرون به صرفه انجام شده است.

وی گفت: اقداماتی که از سوی دولت انجام می‌شود، بهینه بوده و در آن بریز و بپاش وجود نداشته و همه در مسیر پیشرفت و ارتقای کشور است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: عبور از رشته کوه البرز و برقراری ارتباط میان شمال کشور و بخش مرکزی علاوه بر ایجاد همبستگی ملی، توسعه گردشگری و ایجاد روحیه نشاط برای مردم و در حوزه امنیت ملی نیز حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: از گذشته برای برقراری این ارتباط تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و دو جاده هراز و چالوس با توجه به مشخصات فنی، برای تردد ایجاد شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه مشخصات فنی در دو محور هراز و چالوس با توجه به سرعت پایین تردد در گذشته احداث شده است، خاطرنشان کرد: با تغییر در سیستم حمل و نقل و گسترش حجم تردد مطمئناً این جاده‌ها پاسخگو نخواهند بود و با توجه به علاقه مردم به استفاده از طبیعت زیبای شمال کشور، مشخصات فنی گذشته در این جاده‌ها جوابگو نبوده و هزینه‌های راهداری بسیاری را تحمیل کرده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در دولت نهم تصمیم گرفته شد که راه‏های موجود اصلاح و کیفیت آنها ارتقا پیدا کند که تأثیر آن در جابه‏جایی مردم و ایمنی جاده‌ها ارتقا یابد.

احمدی‌نژاد افزود: پروژه‏های گوناگونی در مسیرهای مختلف شمال کشور از جمله رشت و فیروزکوه انجام شده است و امروز بیش از 50 درصد مسیر در این محورها دو طرفه شده که تا پایان سال کامل خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در محور هراز بخش مهمی از مشکلات و گرفتاری‌ها در محدوده گردنه امامزاده هاشم (ع) بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و احداث دو تونل بزرگ در این محدوده مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط اوج ترافیک از هر دو جاده قدیم و جدید استفاده خواهد شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی مقرر شده که کل مسیر محور هراز بهسازی و دو طرفه شود.

انتهای پیام/2568‌/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول