اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌جلیلی ‌در دیدار با مردم گیلان:

‌کارگزاران ‌در برابر رانت‌خواری، ویژه‌خواری و تبعیض مقاومت کنند/مقاومت بر پیشرفت ایران می‌افزاید

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: شرط آزاد شدن ظرفیت‌های مردم ایران این است که کارگزاران بتوانند در برابر رانت‌خواری، ویژه‌خواری و تبعیض مقاومت کنند و این مقاومت‌ها روزبه‌روز به پیشرفت و موفقیت‌های کشور می‌افزاید.

‌کارگزاران ‌در برابر رانت‌خواری، ویژه‌خواری و تبعیض مقاومت کنند/مقاومت بر پیشرفت ایران می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید جلیلی عصر امروز در دیدار با مردم گیلان در مهدیه این شهر با اشاره به اینکه ساختار اجرایی قوی می‌تواند قانون را پیاده کند اظهار کرد: امسال 11 میلیارد دلار صرف واردات کالایی شده که می‌توان در داخل کشور تولید کرد.

وی ایجاد ظرفیت را نیازمند برنامه‌ریزی عنوان کرد و افزود: دریا یکی از ظرفیت‌های خوب است و می‌توان از آن استفاده بهینه کرد.

جلیلی به وجود 8 هزار و 500 شناور صیادی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر سالانه یک‌هزار شناور بهینه‌سازی شود، تولید و صادرات رونق می‌گیرد.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه شش مجتمع کشتی‌سازی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مشکل واحدهای مذکور عدم تولید است.

وی در ادامه ترانزیت را سبب آزاد کردن ظرفیت‌های کشور از اقتصاد بدون نفت دانست و خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران اقتضا می‌کند سالانه 236 میلیون تن کالای کانتینری از آن عبور کند و اگر با بار فله‌ای محاسبه شود، این رقم به 450 میلیون تن افزایش می‌یابد.

جلیلی اضافه کرد: اگر 25 درصد از ظرفیت مذکور را فعال کنیم، سالانه 100 میلیون تن بار را می‌توان از ایران ترانزیت کرد و اکنون تنها سالانه 10 میلیون تن ترانزیت در کشور داریم.

کاندیدای ریاست جمهوری هزینه هر تن ترانزیت کالا را 200 دلار ذکر کرد و یادآور شد: سالانه می‌توان با 100 میلیون تن ترانزیت کالا 20 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی کرد.

*مشکل قانون و برنامه در کشور وجود ندارد

وی با تاکید براینکه مشکل قانون و برنامه در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: دولت و وزارتخانه‌ها باید با سازوکار جدید ایجاد شوند و دولت دنبال مردم برود و مشکل آنها را برطرف کند.

جلیلی دولت را خدمتگزار مردم توصیف کرد و گفت: حرف مذکور نباید تعارف باشد و اداره‌های دولتی باید به دنبال صنعت‌گران و کشاورزان بروند.

کاندیدای ریاست جمهوری تولید کالا در کشور را سبب کنترل تورم خواند و بیان کرد: دولت باید مشوق تولید باشد و موانع دولت‌های گذشته با آسیب‌شناسی برطرف شود.

وی به عوض کردن سازوکارها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: فرهنگ بسیجی باید در کشور نهادینه شود و این امر با گفتمان انقلاب اسلامی در اداره‌ها محقق می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه مسئولان باید کمترین هزینه را داشته باشند، اظهار کرد: مسئولان باید بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنند.

*رفاه برای عموم مردم واجب دولت است

کاندیدای ریاست جمهوری رفاه برای عموم مردم را واجب دولت دانست و تصریح کرد: رفاه برای کارگزاران باید حداقلی باشد.

وی خواستار نهادینه شدن تفکر شهدا در اداره‌ها شد و افزود: تفکر شهدا در اداره‌ها ظرفیت بزرگی را آزاد می‌کند.

*گفتمان انقلاب اسلامی ظرفیت‌های کشور را آزاد می‌کند

جلیلی با اشاره به اینکه آزاد شدن ظرفیت‌ها موجب کارآفرین شدن جوانان می‌شود، بیان کرد: لازمه امر مذکور باور داشتن گفتمان انقلاب اسلامی است.

کاندیدای ریاست جمهوری به مقاومت در برابر قدرت‌های جهانی اشاره کرد و افزود: می‌توانیم در برابر مشکلات جامعه نیز مقاومت کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: شرط آزاد شدن ظرفیت‌های مردم ایران این است که کارگزاران بتوانند در برابر رانت‌خواری، ویژه‌خواری و تبعیض مقاومت کنند و این مقاومت‌ها روزبه‌روز به پیشرفت و موفقیت‌های کشور می‌افزاید.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول