اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خارطوم: سودان جنوبی با حمایت از شورشیان موجودیت خود را به خطر انداخت

دولت سودان تاکید کرد که حمایت جریانی در دولت جوبا از شورشیان سودان، موجودیت این کشور تازه تاسیس را تهدید می‌کند.

خارطوم: سودان جنوبی با حمایت از شورشیان موجودیت خود را به خطر انداخت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، اخبار برخی تحولات سودان در زیر آمده است:

رسیدن تجیهزات نظامی سنگین به کردفان شمالی

مقامات محلی در کردفان شمالی بر ثبات اوضاع امنیتی در  این استان که ماه گذشته هدف حمله شورشیان قرار گرفته بود تاکید و اعلام کردند که تجهیزات نظامی سنگینی به الابیض، مرکز این استان رسیده است.

الدردیری عثمان، یک مقام محلی در کردفان شمالی گفت: کمیته امنیتی استان تدابیری شدیدی را با هماهنگی خارطوم در کردفان شمالی اتخاذ کرده است تا امنیت مرزهای استان با استان‌های دارفور و کردفان جنوبی تامین شود و شاهد تکرار حادثه ام روابه نباشیم.

ام روابه در کردفان شمالی ماه گذشته هدف حمله شورشیان جبهه انقلابی قرار گرفت اما ساعاتی بعد در پی واکنش نیروهای مسلح سودان از این منطقه عقب نشینی کردند.

ائتلاف صلح دارفور: حمایت سودان جنوبی از شورشیان به ضرر خود این کشور تمام می‌شود

هاشم عثمان، سخنگوی ائتلاف احزاب و جنبش‌های صلح دارفور به دولت جوبا درباره ادامه حمایت از جنبش‌های شورشی در دارفور با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات در منطقه هشدار داد.

وی به روزنامه آخر لحظه سودان گفت: اصرار سودان جنوبی در حمایت از شورشیان دارفور این کشور را در مقابله مستقیم با مردمی قرار می‌دهد که طی 10 سال گذشته با مصیبت جنگ دست و پنجه نرم کرده‌اند و این اقدامات ثبات کشور جوان سودان جنوبی را تهدید می‌کند.

سودان: حمایت جریانی در دولت جوبا از شورشیان سودان توافقنامه‌های مشترک را تهدید می‌کند

ربیع عبدالعاطی، عضو دایره سیاسی حزب کنگره ملی حاکم بر سودان نیز در اظهاراتی خبری گفت: ادامه حمایت سودان جنوبی از شورشیان نشان می‌دهد که دو جریان در داخل دولت جوبا است که یکی برقراری روابط خوب با خارطوم را می‌خواهد اما دیگری منافع خاصی دارد که در برقراری روابط جوبا با خارطوم محقق نمی‌شود.

ربیع افزود: این واقعیت تاثیر بزرگی در روابط خارجی این کشور تازه تاسیس با دیگر کشورها و به خصوص با سودان دارد.

این مقام حزب حاکم سودان تصریح کرد: حمایت سودان جنوبی از جبهه انقلابی توافقنامه‌های به امضا رسیده بین دو کشور را در معرض نابودی قرار داده است و به هم خوردن توافقات کشور سودان جنوبی را تهدید می‌کند زیرا در بسیاری از موارد از جمله صادرات نفت به سودان نیازمند است.

کمیساریای ملی انتخابات سودان: خشونت‌ها می‌تواند برگزاری انتخابات را مختل کند

عبدالله احمد عبدالله، رئیس کمیساریای ملی انتخابات سودان تاکید کرد: آنچه که قبل از برگزاری انتخابات در سودان باید محقق شود مداخله سریع بر حل اختلافات و درگیری‌هایی است که بین شرکای انتخابات وجود دارد و سلامت برگزاری انتخابات را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول