اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو پارلمان فلسطین:

طرح اقتصادی «جان کری» بیانگر شکست مذاکرات سازش است

نماینده مجلس قانونگذاری(پارلمان) فلسطین طرح اقتصادی وزیر خارجه آمریکا درباره بهبود اوضاع اقتصادی فلسطین را اعلان شکست مذاکرات سازش و شکست طرح‌های جدید آمریکا در این زمینه و فریب ملت فلسطین با سراب مذاکرات سازش خواند.

طرح اقتصادی «جان کری» بیانگر شکست مذاکرات سازش است

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالرحمان زیدان» با اشاره به اینکه طرح اقتصادی «جان کری» اعلان شکست مذاکرات سازش است، تاکید کرد که آمریکایی‌ها در تلاش برای ارائه مجدد طرح‌های محکوم به شکست خود در منطقه هستند.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که طرح اقتصادی کری طرح تازه ای نیست، زیرا دولت «سلام فیاض» نیز سال ها در حال اجرای طرح های اقتصادی آمریکا بود و سرمایه هایی را از این طریق کسب کرد و به هر شیوه ای در پی کسب دارایی در کرانه باختری بود، اما با این وجود نتیجه ای جز شکست را در بر نداشت و مساله‌ای که موجب مضاعف شدن این شکست می شد، دل بستن به این بود که محاصره غزه موجب تشدید فشارها علیه این باریکه شود، به گونه ای که در اینجا دو نمونه کاملا متقابل یکدیگر مطرح بود، یعنی فقر و اعمال فشار بر نوار غزه در مقابل شکوفایی کرانه باختری که این طرح صراحتا در سال 2007 تحت حمایت های آمریکا اعلام شد، اما در نهایت نتیجه عکس داد و به شکست انجامید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زیدان تشریح کرد که حالت فقر و تنگنا در کرانه باختری بود و در نوار غزه به رغم اینکه تحت محاصره بود، حقوق ماهیانه کارمندان سر وقت پرداخت می شد، حال آنکه دولت اقتصادی سلام فیاض در کرانه باختری از عمل به وظایف و مسئولیت های اقتصادی خود عاجز بود و حتی قادر به پرداخت حقوق ماهیانه کارمندان و کارکنان بخش و دولتی نیز نبود.

وی عنوان کرد که در پرتو دولت اقتصادی فیاض، هر روز رسوایی های جدیدی بر ملا می شد که تمامی این ها نشانه‌های سازش اقتصادی ناکام و مختوم به شکست فیاض بود و اکنون به رغم اینکه این طرح ها ناکارآمدی آن قبلا در کرانه باختری به اثبات رسیده، مجددا مطرح شده است.

این نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که آمریکا به هیچ وجه در پی بهبود اوضاع اقتصادی فلسطین نیست، بلکه تنها هدف آن کسب وقت بیشتر به منظور پیشبرد اهداف و پروژه های مطلوب دشمن صهیونیستی است.

زیدان ضمن اشاره به اینکه هدف از طرح هایی که کری از آن سخن می گوید، فریب دادن ملت فلسطین است، اظهارات مقامات آمریکایی در این زمینه را به شدت محکوم کرد.

زیدان تاکید کرد که آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل حتی به عنوان دولت غیر عضو مخالف بود و با استفاده از حق وتوی خود هرگونه تلاشی را برای محکومیت رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین المللی ناکام می گذارد و همواره از طریق رشوه ها و طرح های دروغین خود در پی فریب دادن ملت فلسطین است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول