اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر آشتی ملی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

مخالفان داخلی سوریه برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2 توافق کردند

وزیر آشتی ملی سوریه گفت: مخالفان داخلی در مورد شرکت در کنفرانس ژنو 2 توافق کرده‌اند زیرا معتقدند بحران سوریه فقط از طریق راهکار سیاسی و با مشارکت همه گروه‌ها امکان‌پذیر است.

مخالفان داخلی سوریه برای مشارکت در کنفرانس ژنو 2 توافق کردند

علی حیدر وزیر آشتی ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه گفت: مخالفان داخلی سوریه با هرگونه تلاش بین‌المللی برای پایان خشونت در کشور و در پیش گرفتن راه حل سیاسی موافق بوده و ژنو 2 را تحولی منحصر به فرد در سطح خارجی می‌دانند.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای عربی و منطقه‌ای در تلاش هستند به هر وسیله‌ای تلاش‌های سیاسی را ناکام گذاشته و مانع برگزاری کنفرانس ژنو 2 شوند زیرا کشمکش و درگیری در سوریه را به نفع خود می دانند.

علی حیدر افزود: گرچه برخی قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا امروز از راه حل سیاسی برای بحران سوریه سخن می گویند اما همه می دانند که آمریکا تحت فشار درگیری های موجود در سوریه، به سمت راه حل سیاسی سوق یافته است.

ایران با مدعیان دوستی با ملت سوریه متفاوت است

وی در مورد نقش ایران در حل بحران سوریه گفت: ایران در سطح منطقه حائز اهمیت است و تلاش کرده و می‌کند که بحران سیاسی سوریه از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود و علاوه بر این با سایر کشورهایی که مدعی دوستی با ملت سوریه هستند، کاملا متفاوت است.

این وزیر سوری در خصوص جنجال‌‌ها بر سر موشک‌های اس 300، ابراز شگفتی کرده و گفت: این در حالی است که در خصوص اسرائیل و بمب اتمی آن سخنی گفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: این حق سوریه است که برای تحقق قدرت بازدارندگی خود در سطح منطقه، سلاح در اختیار داشته باشد به ویژه اینکه اسرائیل همچنان خاک ما را در اشغال دارد و باید برای آزادی آن کاری کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول