اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

ولایت‏پذیری کاندیداها تنها راه برون‏رفت از موانع و خطرات پیش‏رو است

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: ولایت‏پذیری کاندیداها تنها راه برون‏رفت جامعه اسلامی از موانع و خطرات پیش‏رو است.

ولایت‏پذیری کاندیداها تنها راه برون‏رفت از موانع و خطرات پیش‏رو است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام علی مزجی ظهر امروز در گردهمایی بصیرتی که با حضور بیش از 500 نفر از اقشار مختلف مردم در مسجد جوادالأئمه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ایام رجب‌المرجب گفت: رجب، ماه بندگی و خالص شدن از گناهان و معصیت‌ها است و به همین دلیل سه روز اعتکاف در این ماه معین شده است تا افراد خالص شوند و بعد وارد ماه شعبان و رمضان شوند.

وی با تأکید بر استفاده از این ماه برای کسب فضائل و رحمت‌های الهی افزود: همه باید تلاش کنیم تا در این عصر که عصر مادیات است، بتوانیم با استغفار و توبه راهی برای معنوی و الهی شدن به دست آوریم و خود را تخلیه روحی کنیم تا آماده دعوت الهی در ماه رمضان شویم.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولایت و امامت در اسلام اظهار داشت: حکومت اسلامی برای جامعه بشری برنامه دارد و برای همین قوانین و مقرراتی را وضع و مأمور کرده است تا از این مقررات همگان تبعیت کنند و ولی و نگهبانی برای حفظ و اجرای درست آن در جامعه باشد.

مزجی خاطرنشان کرد: امامت و ولایت نقش مهمی در رشد و تعالی جامعه و انسانیت دارد و برای همین است که خداوند در قرآن بر این امر و تبعیت از امامان تأکید دارد و همگان را به تبعیت از آنان فرا می‌خواند.

وی تصریح کرد: دلیل دشمنی همه طاغوت‌ها و کفار با اسلام همین ولایت و امامت است و بعد از رحلت پیامبر (ص) این دشمنی‌ها علنی و آشکار شد و منجر به انشعاب در امت اسلام شد.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود افزود: اکنون هم اگر توجه کنید می‌توانید دشمنی استکبار با ولایت را ببینید و آن‌ها دنبال حذف ولایت از جامعه هستند.

مزجی تأکید کرد: باید همه هوشیار و آگاه باشیم و بدانیم که وجود ولایت برای جامعه مانند وجود مغز برای بدن است چراکه قدرت تحلیل و بررسی و دفاع و هوشیاری جامعه ولایت است و اگر آن نباشد جامعه اسلامی مانند یک پیکر بدون حرکت و بی‌فایده است که باید دیگران به او کمک کنند و گرنه او مرده‌ای بیش نیست.

انتهای پیام/2249/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول