اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوری در گفت‌وگو با فارس:

کاندیدای اصلح پیرو گفتمان امام است

یک کارشناس سیاسی گفت: کاندیدای اصلح کسی است که ادامه دهنده گفتمان امام خمینی (ره) باشد.

کاندیدای اصلح پیرو گفتمان امام است

علی‌اشرف نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بحران در سوریه اظهار کرد: اگر به بحران سوریه منصفانه نگاه شود، شاهد مقاومت این پایگاه جهان اسلام در برابر جهان کفر و استکبار هستیم.

وی با اشاره به کشورهای حامی رژیم جعلی صهیونیستی اضافه کرد: تاریخ نشان می‌دهد هدف از همکاری این کشورها و نوکران به ظاهر اسلامی رژیم جعلی صهیونیستی، برای قطع خط مقاومت است.

این کارشناس مسائل سیاسی با معرفی جبهه ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی ادامه داد: جبهه ایستادگی و مقاومت سالیان طولانی است، که در مقابل این رژیم جعلی با قدرت ایستاده است.

وی با اشاره به آشکار شدن دخالت این رژیم جعلی در بحران سوریه گفت: موفقیت‌های ارتش سوریه در جنگ برابر با تروریست‌ها و کفر و استکبار، سبب شد که عنصر اصلی و پشتیبان این بحران از مخفیگاه خود بیرون آید و چهره او برای جهانیان آشکار شود.

نوری با اشاره به اتحاد کشورهای به ظاهر عربی دوستان سوریه بیان کرد: با دخالت رژیم جعلی صهیونیستی در امور کشور سوریه برای جهانیان و حتی خود مردم سوریه آشکار شد که این‌ها نه تنها دوستان سوریه نیستند بلکه از دشمنان سوریه خط و مشی می‌گیرند.

وی با اشاره به اجلاس چند روز گذشته تهران برای دست یافتن به راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه تاکید کرد: دشمنان و دوستان به ظاهر سوریه بدانند تنها راحل برای بحران سوریه مذاکره و گفت‌وگو است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به توهین تروریست‌ها و گروه‌های سلفی به مقدسات اسلامی تصریح کرد: اقدام اینگونه گروه‌های تروریستی که داعیه‌دار دموکراسی در جهان بودند برای ملت و جهانیان به خوبی آشکار شد.

وی افزود: اگر ما می‌خواستم سال‌ها کار تبلیغاتی انجام دهیم تا هویت این گروه‌های تروریستی را به جهانیان و مردم بشناسیم، اندازه این جنایت‌هایی که خود آنها مرتکب شده‌اند نمی‌توانستیم فعالیت چشم‌گیری انجام دهیم.

نوری با اشاره به نزدیک شده سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اگر می‌خواهیم امام خمینی (ره) را بشناسیم گفتمان او برای شناخت این بزرگ مرد تاریخ کافی است.

وی با اشاره به محورهای گفتمان امام خمینی (ره) گفت: یکی از گفتمان‌های امام (ره) مقاومت و ایستادگی در مقابل تمام زورگویان و مستکبران عالم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به محورهای بعدی گفتمان امام خمینی (ره) اضافه کرد: امام (ره) از تمامی مظلومان و مستضعفان جهان حمایت کرد و ما امروزه این خط را به نام مقاومت می‌شناسیم.

وی بابیان اینکه امام خمینی (ره) با مکتب دین‌داری شناسایی شد، تاکید کرد: در دفاع از دین به هیچ عنوان کوتاهی نمی‌کردند و حتی می‌فرمودند، اگر دنیا در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل همه دنیای آنها خواهیم.

نوری با اشاره به ولایت‌مداری امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام (ره) حرکت خود را استمرار حرکت انبیا نامیدند و در وصیت نامه الهی، سیاسی خود می‌فرمایند، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

وی افزود: گفتمان دیگر امام تکلیف گرایی بود امام به نتیجه نمی‌اندیشید، بلکه به وظیفه خود عمل می‌کردند و به همین دلیل وسیله نامشروع را برای رسیدن به هدف مجاز نمی‌دانستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اخلاص و عمل داشتند، ادامه داد: امام خمینی (ره) هیچ‌گاه برای خوش آمد این و آن کاری را انجام ندادند و هر کاری انجام دادند فقط برای رضای خداوند متعال بود.

وی با اشاره به گفتمان عدالت خواهی امام (ره) گفت: امام هیچ گاه افراط و تفریط نمی‌کردند و کامل عدالت‌خواه و دنیا گریز بودند.

نوری با بیان اینکه این گفتمان هم اکنون توسط مقام معظم رهبری در حال تقویت شدن است، ادامه داد: اگر ملت و مسئولان ما نیز می‌خواهند در میدان‌های نبرد به موفق برسند باید در راستای گفتمان امام (ره) قدم بردارند.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم انتخابات خوب و حماسه سازی داشته باشیم باید بر مبنای گفتمان امام (ره) حرکت کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ملت شریف ایران در 24 خردادماه جواب آمریکا و اسرائیل را خواهد داد، تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ملت ایران ملتی‌اند که در این 34 ساله نشان داده‌اند که آگاهی آنها نسبت به سایر ملت‌ها بالاتر است.

وی با اشاره به اعتراف دخالت بیگانگان در انتخابات ایران تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا صراحتا بیانیه می‌دهد که ما داریم در انتخابات ایران دخالت می‌کنیم.

نوری با اشاره به نوع دخالت آمریکایی‌ها در انتخابات ایران افزود: آمریکایی‌ها از طریق سفارتخانه مجازی و رسانه‌هایشان در تلاش برای دخالت و مدیریت انتخابات ایران هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های کاندیداهای انتخاباتی گفت: اصلح کسی که گفتمان امام مقابله با استکبار را ادامه، یاریگر فقیران و مستضعفان، تکلیف‌گرا، پشتیبان ولی‌فقیه و برای رضای خدا گام بردارد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: پیام ما به دشمنان این است که نمی‌توانند در مقابل ملت‌ها بایستند و باید خواست‌های ملت‌ها را بپذیرند و به مردم احترام بگذارند تا بتوان جامعه‌ای پر از صلح و عدالت را برقرار کرد.

انتهای پیام/63023/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول