اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طب سنتی وزیر بهداشت:

طب سنتی وارد نظام سلامت می‌شود

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طب سنتی سعی بر آن داریم تا بدن را سالم نگه داریم و به زودی طب سنتی وارد نظام سلامت می‌شود.

طب سنتی وارد نظام سلامت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود خدادوست در سومین گردهمایی کشوری طب سنتی، اسلامی در مورد طب سنتی اظهار کرد: رویکرد جدید برای طب سنتی جهانی است و در کشور ما ریشه در حکمت دارد.

وی در مورد بلاتکلیفی مردم در نظام سلامت افزود: در دوران عزت باید با تمایل، توافق و هم فکری طوری حرکت کنیم که مردم دچار بلاتکلیفی و درماندگی در نظام سلامت نشوند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تایید این طب در بهداشت جهانی بیان کرد: طب سنتی ما فراتر از آن است که بهداشت جهانی تایید کرده زیرا این علم جایگاه مذهبی و ریشه در حکمت دارد.

وی در مورد پزشکان طب سنتی ادامه داد: ما باید در این طب پزشکانی تربیت کنیم که در درجه اول شفا را از خدا بخواهند و درمان را به عنوان وسیله قرار دهند و برای سالم بودن انسان‌ها کمک کنند.

خدادوست در مورد وحدت و وحدانیت این طب بیان کرد: ما باید با وحدت و وحدانیت در این علم قدم برداریم و جسم و جان را شفا دهیم تا در خدمت خدا باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما برای پایداری نظام دینی باید کتاب‌های ابن سینا را سرمشق خود قرار دهیم و کتب امروزی را بنا به کتاب‌های این عالم بزرگوار تنظیم کنیم و این در حالی است که ابن سینا از همان زمان به جمع آوری طب سنتی و اسلامی پرداخت و با ایجاد حرکتی نو موجب ایجاد این طب سنتی در سراسر جهان شد.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه طب جدید تقلیدی از طب غربی است، افزود: بسیاری از طبیبان ایران زمین این طب را بدون چون و چرا پذیرفته و به نوعی از آن تقلید کورکورانه می‌کنند.

وی اضافه کرد: طب سنتی در هر کشوری سبب نظام طراوت آن کشور می‌شود و ما با پشتیبانی رئیس جمهور توانستیم این علم بزرگ را وارد دانشگاه‌های کشور کنیم.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول