اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کاشان خبر داد

وجود 2 هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت کاشان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کاشان، مجموع چاه‌های شرکت آب و فاضلاب کاشان را 120 حلقه چاه ذکر کرد و بیان داشت: این در حالی است که 2 هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت کاشان وجود دارد.

وجود 2 هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت کاشان

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از تمام منابع آب شهرستان کاشان شش درصد سهم شرکت آب و فاضلاب کاشان، حدود دو تا سه درصد سهم صنعت و 92 درصد سهم بخش کشاورزی این شهرستان با بهره‌وری اندک است.

وی برداشت آب سالانه از منابع آب شهرستان را 460 میلیون متر مکعب اعلام و عنوان کرد: سهم شرکت آب و فاضلاب کاشان از این میزان برداشت آب تنها 30 میلیون متر مکعب در سال است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کاشان یادآور شد: اضافه برداشت از منابع و سفره‌های آب زیرزمینی به ذخایر استراتژیک این حوزه صدمه می‌زند.

اسدی، بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: در منطقه‌ای که فریاد بحران بی‌آبی آن در کشور پیچیده است محصولات جالیزی، هندوانه و خربزه جوابگو نیست و باید به سمت تولید محصولات کشاورزی که نیاز کمتری به آب دارد رفت.

به گفته وی، چنانچه مصرف آب در بخش کشاورزی اصلاح شود، سهم شش درصد آب شرکت آبفای کاشان حتی در صورت افزایش جمعیت، جوابگوی نیازهای آبی این شهرستان است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کاشان، مجموع چاه‌های شرکت آب و فاضلاب کاشان را 120 حلقه چاه ذکر کرد و بیان داشت: این در حالی است که 2 هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت کاشان وجود دارد. 

وی با تأکید بر مدیریت منابع آبی در آبفای کاشان متذکر شد: شرکت آب و فاضلاب کاشان برای همین مقدار ناچیز سهم آبی که در اختیار دارد برنامه دارد و سالانه بخشی از شبکه آبرسانی را برای جلوگیری از هدر رفت آب اصلاح می‌کند.

انتهای پیام/2406/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول