اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایان بزرگترین رزمایش ارتش ترکیه در دریای «اژه»

رزمایش ده روزه ارتش ترکیه در دریای «اژه» با حضور 7 هزار نیروی نظامی این کشور، دیروز به پایان رسید.

پایان بزرگترین رزمایش ارتش ترکیه در دریای «اژه»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «جیهان»، دیروز جمعه، بزرگترین رزمایش نظامی نیروهای مسلح ترکیه در دریای «اژه» واقع در غرب این کشور و در نزدیکی منطقه «سفر حیصار» از بخش‌های ولایت ازمیر به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، تعداد نظامیان شرکت‌کننده در این رزمایش به 7 هزار نفر از نیروهای زمینی، دریایی و هوایی می‌رسید که از تیپ‌های مختلف نظامی انتخاب شده‌ بودند. در صدر این نیروها، گردان پیاده نظام و گردان توپ‌خانه‌ای نیروی زمینی، گردان زمینی – آبی و تیپ‌هایی از نیروی دریایی و نیروهای ویژه قرار داشتند.

نیروهای مسلح ترکیه در 22 می جاری از آغاز این رزمایش خبر دادند و اعلام کردند که هدف از این رزمایش، اطلاع از میزان آمادگی نیروهای ارتش، فرود دریایی، میزان هماهنگی بخش‌های مختلف ارتش در هنگام جنگ و بررسی میزان سرعت فراخواندن نیروهای ذخیره بود.

بر اساس این گزارش در این رزمایش 10 روزه، از 23 ناو با ویژگی‌های مختلف، 22 جنگنده و 17 بالگرد استفاده شد و 7 هزار نیروی نظامی نیز در آن شرکت داشتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول