اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اتمام طرح‌های عمرانی

فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی 569 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: برای اتمام طرح‌های عمرانی فرودگاه‌های استان 569 میلیارد و 220 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی 569 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این میزان برآورد هزینه برای پنج طرح عمرانی صورت گرفته که در مجموعه فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در دست اجرا است.

وی تصفیه خانه فاضلاب، ساخت و تکمیل اولین باند تمام بتنی، ترمینال بین‌المللی 14 هزار متر مربعی، پارکینگ طبقاتی را از جمله طرح‌های عمرانی در دست اجرا در فرودگاه بین‌المللی تبریز اعلام کرد و افزود: باید بهسازی عوامل پروازی در فرودگاه سهند را نیز به مجموع طرح‌های عمرانی فرودگاه‌های استان اضافه کرد.

رستمی در تشریح این طرح‌ها گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب فرودگاه بین‌المللی تبریز با 420 متر مربع زیربنا و پیش‌بینی 12میلیارد و 220 میلیون ریال اعتبار، ترمینال بین‌المللی 14 هزار متر مربعی با 300 میلیارد ریال پیش‌بینی اعتبار و پارکینگ طبقاتی در 15 هزار متر مربع زیربنا با 52 میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در دست اجرا هستند.

این مقام حوزه حمل و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی از ساخت و تکمیل نخستین باند تمام بتنی در فرودگاه بین‌المللی تبریز به عنوان یکی از طرح‌های مهم حوزه مدیریتش یاد کرد و گفت: این پروژه از اواخر نیمه اول سال گذشته آغاز شده و با 55 درصد پیشرفت در حال اجرا است که برای اتمام باند و سیستم روشنایی آن در مجموع 300 میلیون ریال برآورد هزینه شده بود.

رستمی بهسازی عوامل پروازی در فرودگاه سهند را از دیگر طرح‌های عمرانی در دست اجرای فرودگاه‌های استان عنوان کرد و گفت: این طرح در زیربنایی حدودا 90 هزار متر مربع و با پیش‌بینی 10 میلیارد ریال اعتبار در مراغه در دست اجرا است.

سال گذشته 121 میلیارد و 360 میلیون ریال اعتبار عمرانی برای فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی جذب شده بود که این رقم 120 میلیارد ریال از اعتبارات کشوری و تنها یک میلیارد و 360 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی بوده به نظر می‌رسد با این روند و تزریق قطره چکانی اعتبارات به این مجموعه مدت‌ها باید چشم به راه و منتظر بود تا روبان قرمز این طرح‌ها در فرودگاه‌های استان بریده شود.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول