اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آقای رئیس جمهور؛ معیشت مردم و اشتغال جوانان را فراموش نکن

شماری از مردم استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس انتظارات خود از رئیس جمهور آینده را بیان کرده و خواستار توجه رئیس جمهور به معیشت و اشتغال شدند.

آقای رئیس جمهور؛ معیشت مردم و اشتغال جوانان را فراموش نکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، توجه به اقتصاد، کاهش تورم، اشتغال جوانان جویای کار، پایبندی به ارزش‌های انقلاب و ولایت فقیه بخشی از انتظارات مردم استان بوشهر از رئیس جمهور آینده است.

دفاع از ارزش‌های شهدا و توجه به معیشت مردم در دستور کار رئیس جمهور باشد

حسین احمدی که شغل آزاد دارد با تقدیر از روسای جمهور گذشته گفت: نظام اسلامی ایران در سطح دنیا جایگاه رفیعی دارد و با وجود همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها توانسته روی پای خود بایستد و در مقابل بدخواهان منطق و راستی را ارائه دهد، پس رئیس جمهور آینده باید این مسیر را دنبال کند و از جایگاه ایران به خوبی دفاع کند و همچنان اقتدار و بزرگی را برای ایران ارمغان بیاورد.

معاون آموزش و پرورش بردخون نیز با اشاره به وظایف مهم رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور کشور اسلامی ایران در برابر همه مردم مسئول است و باید به وضع اشتغال، اقتصاد، امور جوانان و سیاست خارجی بهبود ببخشد و پیرو مواضع رهبر معظم انقلاب و مدافع کشور، ملت، انقلاب، اسلام و قانون اساسی باشد.

محمود حقدوست ادامه داد: رئیس جمهور باید در راستای بهبود زندگی معیشتی مردم بکوشد، تندرو نباشد و در یک کلام مردمی و ولایی باشد.

یکی از کارمندان دولت در بردخون نیز گفت: نخستین مشخصه رئیس جمهور آینده مسئله ولایت مداری است و در برهه کنونی رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم اهمیت دوچندانی داشته که انتظار می‌رود رئیس دولت آینده با معرفی وزیران کاربلد این مشکل را حل کند و در وهله بعد حافظ دستاورد و آرمان‌هایی که به خاطرش زحمات زیادی کشیده و خون‌هایی ریخته شده، باشد.

غلامرضا احدی افزود: اجرای مصوبات و قوانین بودجه و بخشنامه‌ها که یکی از ضعف‌های دولت فعلی است، مسئله مهمی است و تعامل و تفاهم با ملل مختلف منهای اسرائیل خصوصا کشورهای همسایه تا آنجایی که برای اصل نظام و اهداف انقلاب خدشه‌ای وارد نشود، البته منظورم رابطه برقرار کردن با آمریکا از موضع ضعف نیست.

علی احمدی که به امر کشاورزی اشتغال دارد، گفت: تولید و توجه به خودکفایی در هر کشور از ضروریات مهم و اساسی است و ما اگر می‌خواهیم محتاج بیگانگان نباشیم، باید به توان داخلی به‌ویژه در بخش کشاورزی اهمیت دهیم تا با افزایش تولید و صادرات به پیشرفت کشور کمک کنیم.

وی افزود: بخش بردخون در زمینه کشاورزی توان بالقوه‌ای دارد که می‌توان با حمایت دولت و بخش خصوصی بسیاری از زمین‌ها ومزارع منطقه را به زیرکشت برد و علاوه بر افزایش تولید محصولات مختلف، در زمینه اشتغال جوانان و افراد بیکار فرصت بسیار خوبی فراهم می‌شود.

اشتغال و معیشت مردم اولویت رئیس جمهور باشد

یک دانشجوی رشته هنر در بوشهر به خبرنگار فارس گفت: رئیس جمهور آینده نخستین کاری که می‌کند، باید فکر اشتغال جوانان باشد من الان سال سوم دانشگاه در واقع ترم ششم هستم، نمی‌دانم در آینده بنده شغلی دارم یا نه، یکی از مشکلات من همین است، چون خواهری دارم فوق لیسانس محیط زیست، دو سال دنبال کار بوده ولی فقط در حد قول بوده و تاکنون شغلی پیدا نکرده است.

وی که  خود را رامین ترابپور معرفی کرد، یکی از مشکلات را بی‌بند و باری در اقتصاد می‌داند و می‌گوید نرخ هیچ کالایی را نمی‌توان تا دو روز دیگر پیش‌بینی کرد، چه برسد به ماه و یا سال، باید برنامه‌ریزان قدری در ثابت قیمت‌ها بکوشند این در خواست دیگر من از رئیس جمهور آینده است.

مادری نیز می‌گفت رفتن دکتر با هزینه بالا یک طرف و نبود و یا داروی گران یک طرف دیگر.

زنیب لاله‌پور که به دکتر قلب مراجعه کرده بود، گفت: پس از اینکه موفق شدم که نوبت دکتر بگیرم و نرخ بالای 12 هزار تومان ویزیت پرداخت کنم حالا دنبال دارو می‌گردم، یا ندارند و یا اینکه مشابه آن با نرخ آن چنانی، باید رئیس جمهور اول فکر سلامت مردم باشد بعد فکر دیگر چیزها.

وی گفت: اینقدر خرج و مخارج زندگی بالاست که ماهی 700 هزار تومان درآمد ماهیانه ما جوابگوی هیچ چیز نمی‌شود، رئیس جمهور باید فکر زندگی مردم باشد.

مرد میانسالی که روی زمین لباس‌های بچگانه می‌فروخت، گفت: من سه تا فرزند دارم چند سال است دنبال 15 میلیون تومان وام هستم که بتوانم دکه‌ای برای امرار معاش راه‌اندازی کنم، ولی هرکجا می‌روم می‌گویند یا وام نیست یا وثیقه می‌خواهیم.

جابر عبودی گفت: رئیس جمهور فکر کسانی که بیکارند و سنشان هم بالا است، باشد، رئیس جمهور باید قیمت‌ها را پایین آورده تا مردم اینقدر در فشار نباشند.

رئیس جمهور باید پایبند به ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، با ادامه فعالیت کاندیداهای ریاست جهموری مردم خورموج نیز با حساسیت بیشتری مسئله انتخابات را پیگیری می‌کنند.

در این رابطه خبرنگار فارس در دشتی به میان مردم رفت و با تعدادی از مردم و اقشار مختلف در مورد انتظار مردم از رییس جمهور گفت‌وگو کرد.

اسحاق جلالیان از شهروندان خورموجی به خبرنگار ما گفت: انتخاب رئیس جمهوری توانا بر رشد و توسعه کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ر ئیس جمهور باید به آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه پایبند باشد و در راستای پیشرفت ایران تلاش کند.

علیرضا تیموری دیگر شهروند خورموجی به خبرنگار ما گفت: رئیس جمهور باید با تدبیر و امید کشور را از ورطه نابودی نجات دهد و بتواند روابط از دست رفته خارجی را که پایه اصلی و زیربنای اقتصاد کشور است، بازسازی کند.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید بتواند وجهه بین المللی ایرانی را بهبود بخشد و به سازمان‌های بین المللی احترام بگذارد.

حمید زارعی نیز که از هنرمندان شهرستان دشتی است به خبرنگار ما گفت: رئیس جمهور آینده باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای کند و ارتقای سطح فرهنگی جامعه از اولویت‌های برنامه‌هایش باشد.

این شهروند خورموجی اضافه کرد: رئیس جمهور آینده باید در اداره کشور از نیروهای متخصص استفاده کند و علم‌گرا باشد.

اکبر غلامی نژاد دیگر شهروند خورموجی نیز گفت: توجه به مسایل معیشتی و حل مشکلات مالی مردم دغدغه اصلی رئیس جمهور باید باشد.

وی افزود: رئیس جمهور آینده باید کاملا قانون‌گرا بوده و مطیع فرامین رهبری باشد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول