اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اف‌بی‌آی کشته شدن شهروند آمریکایی در درگیری‌های سوریه را تأیید کرد

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفته از مرگ یک شهروند زن این کشور در سوریه مطلع شده است؛ اف‌بی آی مرگ این شهروند را به اطلاع بستگانش رسانده است.

اف‌بی‌آی کشته شدن شهروند آمریکایی در درگیری‌های سوریه را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سه شورشی غربی که در بین آنها یک زن آمریکایی و یک شهروند اهل بریتانیا دیده می‌شود در درگیری با نیروهای دولت سوریه در این کشور کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها این سه نفر به همراه شورشی‌ها در حال پیکار با نیروهای بشار اسد بودند. تلویزیون سوریه تصاویری از گواهینامه رانندگی و پاسپورت آمریکایی این زن نشان داد.

در این تصاویر همچنین نام و گذرنامه فردی که شهروند بریتانیا بوده نشان داده شده اما هویت فرد سوم که او هم از کشورهای غربی بود، افشا نشد.

این سه شهروند غربی در استان ادلب در شمال غربی سوریه کشته شده‌اند. در این گزارش تلویزیونی تصاویری از سلاح‌ها، رایانه، نقشه‌ای از یکی از تأسیسات نظامی دولت سوریه و پرچمی متعلق به جبهه النصره نیز نشان داده شد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت آمریکا از اینکه یکی از شهروندان زن این کشور در سوریه کشته شده مطلع است و از طریق سفارت جمهوری چک در سوریه تلاش می‌کند اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت با اشاره به دغدغه‌های امنیتی نمی‌تواند در این مورد، بیشتر اظهارنظر کند.

یکی از خویشاوندان این زن آمریکایی هم به این شبکه خبری گفت پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) وی را از مرگ او آگاه کرده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا هم اعلام کرده از این ادعاها،آگاه است اما نمی‌تواند تا قبل از دریافت اطلاعات دیگر آن را تأیید کند.

سوریه از اواسط ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در 18 ماه می گفته است که شبه‌نظامیان از 29 کشور مختلف در سراسر سوریه علیه دولت می‌جنگند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول