اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

برنامه‏های صدا و سیما از هزینه‏های هنگفت تبلیغاتی نامزدها کاسته است

امام جمعه سمنان تأکید کرد: برنامه‏های صدا و سیما در بخش‏های مختلف، از هزینه‏های هنگفت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کاسته است.

برنامه‏های صدا و سیما از هزینه‏های هنگفت تبلیغاتی نامزدها کاسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت‏ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: انتخابات ایران مسئله مهم روز در جهان است.

وی تصریح کرد: امروز باید از صدا و سیما قدردانی شود که فرصت زیادی را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار داد و این امر باعث شد تا حدود زیادی از هزینه‏های تبلیغاتی کاسته شود.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی در برنامه‏های مختلف، حرف‏هایشان را زدند و این مهم سبب شد تا اسراف و تبذیر چندانی در امر تبلیغات انتخاباتی شاهد نباشیم.

شاهچراغی افزود: خدمتی که در این برهه حساس، صدا و سیما به نظام اسلامی کرد، در نهایت توانست جلوی بسیاری از هزینه‏های تبلیغاتی را بگیرد و این، یک فایده برنامه‏های رادیویی و تلویزیونی کاندیداهای انتخاباتی است.

مجالس عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) باشکوه برگزار شود

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به در پیش بودن پانزدهم خرداد ماه و فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، گفت: مجالس عزاداری این امام بزرگوار باید با شکوه و گرمای خاصی در جامعه برگزار شود و مسلمانان حاجات خود را از ایشان بگیرند.

شاهچراغی به بیان حدیثی از امام موسی کاظم (ع) پرداخت و اظهار کرد: امروز باید از سیره و سخنان این حضرت دو درس اساسی بگیریم؛ چراکه ایشان از شیعیانشان دو خواسته مهم دارند.

وی توجه به تقوای الهی و ترس از خداوند متعال را نخستین خواسته هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت از شیعیان دانست و تصریح کرد: انسان باید از خدایش بترسد و بداند که گرچه حضرت حق، بخشنده بخشایگر بوده اما بسیار نیز سخت‏گیر است.

امام جمعه سمنان دومین خواسته حضرت از مسلمانان را توجه به حق‏گویی و بیان حق در همه شرایط دانست.

شاهچراغی افزود: باید در هر موضعی، حق را بگوییم و خدای نکرده به خاطر رسیدن به منافع شخصی‏مان، حق را کتمان نکنیم.

وی با بیان اینکه گاهی بیان حق خطراتی برای انسان در بخش‏هایی به همراه دارد، گفت: ممکن است اگر در زمانی خاص حق را بگوییم، به نفع شخصی‏مان نرسیم یا حتی آسیبی متوجه ما شود؛ اما باید در هر شرایطی از پنهان ساختن یا بیان نکردن حق دوری جست.

نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه حق‏گویی امام است

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بیان حق بیشتر اوقات خطر دارد اما فایده این حق‏گویی از خطرش بیشتر است، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) که به واقع ابوذر زمان بودند، همواره حق را می‏گفتند و با شجاعت و صراحت در این زمینه عمل می‏کردند و همین امر نیز باعث شد تا ایشان 15 سال از کشور دور و تبعید شوند.

شاهچراغی افزود: حضرت امام با مشکلات متعدد تبعید کنار آمدند اما حاضر نشدند حق را زیر پا بگذارند و زمانی حتی کشور کویت نیز امام را برای اقامت نپذیرفت.

وی با بیان اینکه در مسیر حق‏گویی باید خطرات را به جان خرید، گفت: امام خمینی (ره) رنج‏های سفر را متحمل شدند اما در نهایت کشور را از انحطاط داخلی و استعمار خارجی نجات دادند و نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه حق‏گویی امام است.

ملت حق‏گو اهل سازش و ملاحظه‏کاری نیست

امام جمعه سمنان همچنین به خانواده‏ها توصیه کرد تا در حل و فصل اختلافات خانوادگی همواره جانب حق را نگه دارند و خدای نکرده برای رسیدن به حرف خود، حق را زیر پا نگذارند.

شاهچراغی گفت: در رفع مشکلات خانوادگی باید طرف حق را گرفت تا کارها خود به خود درست شود.

وی با بیان اینکه باید مسائل مختلف در این زمینه بازگو شود و جامعه اثرات مثبت و مفید حق‏گویی را بداند، گفت: انسان باید پای حق بایستد و بداند ملتی که حق را می‏گوید و برای آن هزینه می‏کند، هرگز شکست نمی‏خورد و اهل سازش و ملاحظه‏کاری نیست.

انتهای پیام/2249/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول