اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

کاندیداها وعده توخالی ندهند/برای ملت ایران تعیین تکلیف نکنید 24خرداد حماسه ماندگار می‌شود

امام جمعه قم گفت: رهبری بارها فرموده‌اند هیچ کس از رای من اطلاع ندارد و هیچ کاندیدایی نباید خود را نزدیک به ایشان معرفی کند بلکه این مردم هستند که می‌توانند این تشخیص را بدهند.

کاندیداها وعده توخالی ندهند/برای ملت ایران تعیین تکلیف نکنید 24خرداد حماسه ماندگار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سیره مبارزاتی، عبادی، اجتماعی و فرهنگی امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: ایشان به قدری عبادت می‌کردند که لقب «راهب بنی هاشم» را به ایشان داده بودند.

وی افزود: امام کاظم(ع) در بعد سیاسی و مبارزاتی هم بسیار فعال بودند و بیشتر عمر خود را در زندان گذراندند؛ سیره اجتماعی ایشان نیز بر جذب دیگران حتی افراد مخالف استوار بود و اگر امروز شیعیان همین رویه را در پیش بگیرند می‌توانند دیگران را به مکتب اهل بیت(ع) نزدیک سازند.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به مشکلات اجتماعی امروز خاطرنشان کرد: بی اعتمادی یکی از مهمترین این معضلات است؛ اگر اعتمادی که در سیره اهل بیت(ع) وجود داشت در میان مردم رواج یابد دنیا گلستان می‌شود.

وی روز جهانی بدون دخانیات را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی که این شعارها را مطرح می‌کنند خود بیشترین حجم صادرات سیگار به کشورهای جهان سوم را دارند؛ رسانه‌ها باید بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنند زیرا امروز دخانیات معمولی جای خود را به موادی ویران‌گر و بنیان‌کن داده‌اند که نسل جوان ما را به نابودی می‌کشانند بنابراین صدا و سیما و خانواده‌ها باید توجه بیشتر به این مسئله داشته باشند و والدین نقش خود را در تربیت و هدایت فرزندانشان بیش از گذشته ایفا کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 14 و 15 خرداد ماه گفت: این مناسبت‌ها نام زیبای امام راحل را به یاد ما می‌آورند؛ ایشان احیاگری بزرگ بود و توانست ملتی را که دچار افسردگی و تحقیر شده بود در سطح جهان مطرح کند؛ ایشان با زهد و ساده‌ زیستی‌شان بزرگ‌ترین الگوی ما بود و نشان داد که می‌توان بدون تکیه به شرق و غرب راهی جدید را پیمود و با پیاده‌سازی دکترین ولایت فقیه در عمل، بزرگ‌ترین خدمت را به ملت ایران و همه مظلومان عالم کرد و راه اهل بیت(ع) را احیا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز وظیفه همه اقشار ادامه راه امام خمینی(ره) است ابراز کرد: با وجود رهبر معظم انقلاب، راه پرصلابت امام تداوم خواهد داشت؛ پس از رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب دنیا گمان کرد پرونده اعتقادی و سیاسی ولایت فقیه بسته شده است اما رهبری آنچنان با تدبیر به درخشندگی پرداختند که جهانیان در حیرت فرو رفتند و ایشان تنها کسی هستند که نفوذ کلامشان در اقصی نقاط جهان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: 15 خرداد الگویی بزرگ برای تمام نهضت‌های مردمی و انقلاب‌هاست و این راه باید با قوت ادامه یابد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: ملت ایران در برابر آزمونی بزرگ قرار دارند و پس از بیعت با امام، انقلاب، شهدا و رهبری و برای ادامه دادن این بیعت به صورت عملی باید حضوری گسترده در پای صندوق‌های رای داشته باشند.

امام جمعه قم افزود: برخی افراد ممکن است گلایه‌هایی داشته باشند و کاندیدای مورد نظر خود را در صحنه نبینند؛ این افراد باید اهم و مهم و مصالح عالی انقلاب را ببیند زیرا قهر کردن با انقلاب و کنار کشیدن از صحنه معنا ندارد و این عرصه جای مطرح کردن گلایه‌ها نیست بلکه باید در صحنه حضور داشت و به جهانیان نشان داد که همه ما اساس انقلاب و نظام، رهبری و آرمان‌های اسلامی را قبول داریم و این مسائل برای ما از هر موضوع دیگری اهمیت بیشتری دارد.

وی بیان داشت: برای شناخت اصلح باید به معیارهای صحیح توجه داشت؛ اینکه چه کسانی توکل بیشتری به خداوند دارند و می‌توانند به مردم نزدیک‌تر شوند و در راستای حل مشکلات کشور گام بردارند؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت جایگاه ریاست جمهوری تاکید کرده‌اند و باید توجه داشت که نگاه به قشر محروم جامعه اولویت کاری دولت بعدی است و داشتن سوابق درخشان مدیریتی هم در انتخاب رئیس جمهور نقشی اساسی دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر پرهیز از تبلیغات پرهزینه افزود: رهبری بارها فرموده‌اند هیچ کس از رای من اطلاع ندارد و هیچ کاندیدایی نباید خود را نزدیک به ایشان معرفی کند بلکه این مردم هستند که می‌توانند این تشخیص را بدهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطاب به استکبار جهانی گفت: ملت ما شما را خوب می‌شناسند کارنامه شما سیاه‌تر از آن است که بتوانید شعار دموکراسی بدهید؛ شما چه جوابی در برابر زندان گوانتانامو، بمباران مردم مظلوم عراق و افغانستان و دیگر مناطق و نیز تسلیحات کشتار جمعی دارید؟ لازم نیست شما برای ملت ایران تعیین تکلیف کنید بلکه مردم مسلمان ایران بار دیگر در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند.

وی عنوان داشت: توصیه من به نامزدهای انتخاباتی این است که از سیاه‌نمایی پرهیز کرده و بیش از توان خود وعده ندهند؛ کاندیداها نباید اطلاعات اشتباه به مردم بدهند زیرا مردم از گذشته و حال اطلاع دارند و باید پس از پیروزی شما ببینند که میان حرف و عملتان اختلافی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید قوانینی را تصویب کنند که گویای درک مشکلات مردم و جامعه از سوی آنها باشد اظهار کرد: رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند مجلس موضع انقلابی خوبی داشته است.

امام جمعه قم در ادامه به انفجارهای عراق اشاره کرد و افزود: ما دست پنهان آمریکا، بعثی‌ها و برخی کشورهای منطقه را در این حوادث می‌بینیم و می‌دانیم که آنها می‌خواهند همان طرح سوریه را در این کشور پیاده کنند اما به فضل الهی و هوشیاری ملت عراق این توطئه‌ها ناکام خواهند ماند.

انتهای پیام/78004/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول